V jakém stavu převzala agentura Petarda Production vyhlášení cen Akademie populární hudby v říjnu loňského roku od IFPI ČR, kteří organizovali minulý ročník?

Abych byl upřímný, myslím si, že jsme začínali od úplné nuly. Po dvanácti letech fungování hudebních cen se anketa dostala do slepé uličky. Nezazlívám to prezidentům Akademie populární hudby, problém vidím v zájmech televize Nova, kvůli níž byli realizátoři projektu tlačeni k větší sledovanosti a tudíž estrádě. Tvrdím ale, že z výročních cen nemůžeme dělat program pro všechny generace, to nejde.

Jak to tedy vyřešíte?

Na přenosu z vyhlášení cen 20. března v Kongresovém centru jsme se domluvili s Českou televizí. Ustupujeme od třpytivosti a jdeme ke skromnější koncertní verzi, při které by většina hostů měla vystupovat naživo. Podle mě je tento ročník zlomový. Pokud se povede, Andělé prokáží, že mají životaschopnost, publikum i respekt.

Tohle říkali všichni pořadatelé předešlých minimálně pěti ročníků. Má podle vás podobná anketa smysl v době, kdy je hudební průmysl takřka nefunkční?

Určitě, teoreticky i prakticky je to dokázané v každé vyspělé zemi světa. Dokud budou čeští interpreti, textaři a skladatelé, vždy bude odborníky i širokou veřejnost zajímat, kdo nahrál nejlepší album, kdo je nejlepší zpěvák nebo která skladba byla v předcházejícím roce nejpovedenější. Ankety mají smysl a já jsem přesvědčen, že Andělé ho neztratí ani po vstupu země do Evropské unie. Nemyslím si, že by po 1. květnu začali všichni v téhle zemi najednou mluvit a zpívat anglicky a česká produkce by lidi přestala zajímat.

Proč jste se rozhodli obsadit do role moderátora vyhlášení cen Miroslava Žbirku?

Od začátku devadesátých let žije v Čechách, má přehled o tom, co se v naší hudbě děje, je noblesní a je to Čechoslovák v tom nejlepším smyslu slova. Když jsme hledali spíkra, nenašli jsme nikoho jiného na jeho úrovni.

Kolik bude vyhlášení cen Akademie populární hudby letos stát?

Přesná cena je výrobní tajemství, ale mohu říct, že proti předcházejícím ročníkům jsme náklady na realizaci celé akce markantně snížili. To snížení se pohybuje v miliónech, přesto náklady v miliónech zůstávají.

Můžete prozradit, koho ze skupin a zpěváků 20. března na pódiu uvidíme?

Chceme nabídnout netradiční spojení skupin a zpěváků, které by diváci vedle sebe nečekali. Nápadů je celá řada. Definitivní je například vystoupení zpěváka Jarka Nohavici, který se zcela jistě v nějakém tom netradičním spojení objeví.