Česká televize byla většinou druhá, jen v neděli pořad I ve smrti sami, který zaujal 18 procent diváků, prohrál s Wolffovým revírem na Primě, jemuž dala přednost čtvrtina lidí u obrazovek. Ovšem pořady věnované na ČT 2 osudům Saddáma Husajna získaly přes deset procent. V sobotu ovšem soutěž Hodina pravdy příliš nezaostala Mužem se železnou maskou, dívalo se na ni 35 %.

ČT 1 soupeřila s dvojkou

Veřejnoprávní televize nepředvedla při sestavování nedělního programu moc prozíravosti: musela přece tušit, že "irácký večer" bude pro publikum atraktivnější než jiné. Fakt, že ho postavila proti Kleinově adaptaci Fallady, by se dal obhájit jedině, kdyby rozvíjel aktuální dění. Jenže on začal životopisem zajatého diktátora a většinu večera se obracel do minulosti.

Režisér Dušan Klein se pro třídílnou adaptaci románu německého spisovatele Hanse Fallady I ve smrti sami, která se vrací ke vzniku nacistické totality, vybral zkušené herce (např. Simona Stašová, Jana Hlaváčová, Miroslav Táborský, Miroslav Donutil) a staví hlavně na jejich výkonu. A protože ani za televizní kamerou v sobě nezapře filmaře, povedlo se mu natočit film, který, zdá se, bude značně převyšovat průměr vlastní dramatické tvorby ČT. Pokud se dá soudit po úvodním dílu.

Jeden proto žasne, že si jím ČT odstřelila úvod třídílné série, a to mnohem raději, než třeba Štorkánovu krimi s majorem Bohuslavem, kterou vysílala minulý týden. Že by detektivové byli na Kavkách nedotknutelní a posvátní?

Diváci asi nepřepínají programy

Pátek jasně ukázal ještě jednu tendenci, že diváci příliš mezi programy nepřepínají, Arabelu na ČT 1 sledoval skoro stejný počet diváků (23,5 %) jako na reprízu filmu Ztracený svět na náměť  A. C. Doyla o enklávě, kde přežili do současnosti dinosauři. Stejný počet se díval na Primě na Případ pro dva. A stejně tak na Nově se na film Táta v sukni díval skoro stejný počet diváků jako na Hospodu.

Zdroj ATO Mediaresearch