Zákon však uvádí, že nabývá účinnosti dnem vyhlášení (tedy zveřejněním ve sbírce), což bylo v pátek.

Česká televize situaci odmítá komentovat s tím, že počká na doporučení, které v úterý odhlasovala RRTV. „Stanovisko rady jsme zatím neobdrželi, proto se k němu nemůžeme vyjádřit,“ řekl v úterý Novinkám mluvčí ČT Ladislav Šticha a stejné stanovisko zopakoval ve středu.

"Lhůta, v níž musí ČT přestat na programech ČT 1 a ČT 24 vysílat reklamu je tři dny ode dne doručení," řekla v úterý Novinkám předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.

Senátor připustil chybu, ale ČT si jí prý mohla také všimnout

„Opravdu je možné, že tam chybí přechodné ustanovení,“ řekl Novinkám Oberfalzer s tím, že novelizace staršího zákona o zákazu reklamy měla několik vrstev a zřejmě právě zde došlo k nedopatření.

„Plán byl, že reklama skončí od 11. 11. s přechodem na analogové vysílání, aby byla zachována plynulost,“ vysvětloval dále Oberfalzer. Podle něj si však změny data během zhruba dvou měsíců všimli konkurenti ze soukromého sektoru, kteří pak údajně „poštvali radu (RRTV) na ČT“. „Stejně jako soukromníci, mohla si i ČT vypracovat analýzu a změně podmínek se včas uzpůsobit,“ řekl senátor.

O tom, co s nastalou situací, zatím neměl Oberfalzer jasnou představu: „Nechci nikomu radit. Zkusím vyvolat jednání s RRTV a o situaci jednat.“

ČT 1 a ČT 24 bez reklamy

ČT podle zákona nesmí vysílat vůbec žádný teleshopping a kanály ČT 1 a ČT 24 přijdou o reklamu. Ta zůstane jen na ČT 2 a ČT 4 v rozsahu 0,5 procenta vysílacího času. Přitom mezi šestou ranní a desátou večerní může reklamě věnovat celkově jen šest minut. Peníze z příjmu za ni musí použít na výrobu kulturních respektive sportovních pořadů.

Reklama podle dohod měla skončit s digitalizací. Argumentem bylo, že ČT bude přechod na digitální vysílání pokrývat příjmy z reklamy. S koncem digitalizace měla skončit i reklama. Do novely zákona se ale toto ustanovení nedostalo.