Hlavní obsah

Kameraman oscarových Ostře sledovaných vlaků dává přednost malbě

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Kameraman známých a oceňovaných českých filmů Ostře sledované vlaky, Panel-story, Vesničko má středisková a Konec starých časů Jaromír Šofr vystavuje na pražské Staroměstské radnici svoje malby. Přestože je uznávám především jako filmař, od poloviny devadesátých let dává přednost olejomalbě a míní v tom pokračovat.

Článek

„Rozhodně plánuji věnovat se nyní malbě a věřím v neukončenost jejího vývoje,“ řekl Novinkám a vysvětlil, proč se pustil do malování.

„K malbě mě přivedla možnost vztahových konfliktů zobrazovaných objektů, což je blízké textům ve službě poesii. V největší míře ale nezávisle manipulovatelná barevnost,“ řekl, když vysvětloval, proč vyměnil objektivy za štětec, a dodal: „Práce kameramana je zápas s nepřízní mnohého v okamžiku definitivního obrazového záznamu. Malba je v rukou jednotlivce a je manipulovatelná bez stresu nevratného času.“

Důvod však vidí ještě jeden: Výsledek malby je definitivní. Výsledek práce kameramana bývá podstatně poškozován rozmnoženinami a jejich prezentací. Ani na filmařskou práci nezanevřel, jak plyne z jeho slov: „O obojím je krásné přemýšlet. O malbě svobodněji a v klidu.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám