Almodóvara dlouhodobě fascinují extrémní odchylky od normy, sexuální zvrácenosti a tragédie. Ve své zálibě zašel tentokrát tak daleko, že už to nelze brát jako věrohodný filmový příběh, to však na druhou stranu nevylučuje, že to určitou komunitu bude bavit. Při tomto filmu se dá dokonce i zasmát. Střípky divného humoru ještě víc znejistí diváka – dělá si už Almodóvar srandu sám ze sebe, nebo ne?

Hlavním tématem je tu pomsta a chorobná láska. Lékař (Antonio Banderas), který se nedokáže rozloučit se vzpomínkou na mrtvou ženu, se rozhodne přepadnout kluka, který údajně znásilnil jeho dceru, zavřít ho ve sklepě a přeoperovat ho na ženu. Tím ovšem bakchanálie úchylnosti nekončí, chirurg navíc vypěstuje lidsko-zvířecí kůži a svou oběť předělá tak dokonale, že vznikne sexy zrůda v podání Eleny Anayové.

Člověk nemusí mít diplom z medicíny, aby poznal, že to celé je nesmysl. Žádný muž by nemohl vypadat po operaci jako útlá herečka, už proto, že jeho tělo má jinou stavbu, jinou velikost a tvar lebky atd. Nad tímto filmem se prostě nesmí moc přemýšlet.

Z jiného pohledu lze Kůži, kterou nosím charakterizovat jako telenovelu o pánovi, který je kombinací Fritzla a doktora Bartáka. Z telenovely si Almodóvar vzal vypjaté emoce, sex a vraždy. Dobrý scenář jistě musí obsahovat emoce, jenže pak také vyvažující logickou složku, a to se moc nepovedlo. Bez emocí by byl film nudný, ale bez rozumové složky se blíží kýči.

Ke kladům Almodóvarova díla určitě patří výborní a charizmatičtí herci (dámy se zavlní při pohledu do temných očí doktora Banderase a pánové zbystří, když se odhalí Elena), přesto erotické scény nejsou moc erotické, převážně působí směšně, nebo odporně, ať už jde o hromadný sex v parku nebo znásilnění předělaného muže.

Klobouk je třeba smeknout před fantastickou hudbou, kterou natočila zpěvačka Buika z Mallorky, jež je známa snad všude kromě ČR. Pokud ji ještě nemáte ve svém archívu, vřele doporučuji.

Celkové hodnocení: 60 %