"Se startem filmu jsme spokojeni," uvedla Krážovičová. Ve snímku se představí i slovenští herci, jednu z hlavních ženských rolí ztvárnila Zuzana Fialová; postavu českého policisty, který spolupracuje s nacisty, zase hraje Roman Luknár.

Film si od kritiků na Slovensku vysloužil rozporuplné reakce. Výkony herců hodnotili spíše pozitivně, výtky však padly na stranu tvůrců. "Jedinou nezodpovězenou otázkou je, o co vlastně tvůrcům šlo. Vyhnuli se uměleckým výbojům i hodnotícím soudům, lidickou tragedii nedokázali podat jako silné psychologické drama ani jako sugestivní obraz válečného šílenství. Zůstala zajímavá, řemeslně převážně dobře realizovaná ilustrace učebnic dějepisu s vícero silnými momenty, zajímavými postavami a hereckými výkony, které však režie nedokázala harmonizovat do silného celku," napsal deník Sme. Zároveň připomíná, že ačkoli snímek nebyl vytvořen pouze s cílem výdělku, komerční úspěch je asi to jediné, co Lidice zatím dokonale a bez výhrad splňují.

Tvůrce filmu kriticky hodnotil také list Pravda. "Vytvořili drama, na níž si dali řemeslně záležet, příběh, který má být silný, emotivní, ač také s použitím stereotypních postupů a klišé. Není to překvapující autorské dílo. Proto se najdou diváci, v nichž tento pokus o citové oslovení zanechá dojem, že neviděli něco výjimečné, ale konvenční, přizpůsobené, okoukané. Anebo tací, kteří se během promítání nechali zpracovat starými známými tahy, ale po projekci účinek rychle odzněl. Ne pro samotné téma filmu. Ale proto, že tvůrci usilují vtěsnat událost, která je důležitá z hlediska velkých i malých dějin, do obehraných příběhových škatulek. Ilustrovat ji obrazy, které jsou zárukou chvilkového dojetí, ale patřily už mnoha filmům," uvedl.

Pozitivně naopak hodnotil snímek deník Hospodárske noviny. "Film samotný přináší nová fakta a kromě skvělého filmového zážitku je to i znázornění důležitého historického úseku," napsal s tím, že samotný příběh se nese v reálném duchu. "Vůbec na něm není cítit fakt, že režisér Nikolaev se zhostil své úlohy těsně pře začátkem natáčení, protože se mu povedlo vnést do filmu něco osobní. Ne subjektivní, ani čistě české, ale udělal film, který přesně rozpoví tragedii na příbězích obyčejných lidí," dodal list.