Brzy poté ho uvidí také diváci České televize, která seriál poprvé koupila v roce 1997. "Právě vysíláme už devátou řadu a nové epizody z poslední série chceme nabídnout divákům hned vzápětí. I když je trochu problematické vyrobit tak rychle český dabing," sdělila vedoucí tiskového oddělení ČT Bohuslava Holubová.

Přátele sleduje pravidelně zhruba dvacet z každé stovky diváků u televize. "První řadu jsme vysílali v noci, ale všechny další už jsme přesunuli na podvečer. Zájem o.seriál okamžitě stoupl, protože publikum se rozrostlo o mladší diváky. Od třetí řady je stálý, ale loni ještě mírně stoupl," dodává analytik programu Karel Zeman.

Poslední epizoda je již natočená

Poslední epizodu Přátel natočila šestice hlavních představitelů před týdnem. Herci, kteří seriálem získali mimořádnou popularitu, tvrdí, že natáčení posledních dílů ovládaly emoce. "Jsme teď jako křehký porcelán a řítíme se k cihlové zdi...a k nevyhnutelné bolesti," řekla představitelka Rachel Jennifer Anistonová při nedávném setkání herců s kritiky v televizním studiu. "A rozbijeme se na milion kousků," dodala Lisa Kudrowová, známější však jako seriálová Phoebe, "Je to hlubší ztráta, než jsem čekala."

Představitelka Moniky, Courteney Coxová, která před týdnem oznámila, že je těhotná, se moc těší na mateřství - prý také proto, že ji zaměstná v období po Přátelích. "Myslím, že je to pro mě dobře načasované, protože budu mít něco, na co se budu moci soustředit," uvedla Coxová a prozradila, že by měla porodit v polovině července.

Populární jako MASH

odobným ohlasem u publika jako Přátelé se může pochlubit snad jen americký seriál MASH. David Schwimmer, který hraje Rosse, se domnívá, že klíčem k úspěchu jsou kamarádské vztahy, které mezi nimi existují i ve skutečném životě: "Opravdu jsme se měli rádi od samého počátku. Měli jsme velké štěstí."

Producenti ani herci ale zatím neřekli téměř nic o tom, jak seriál skončí. Diváci, kteří jsou obvykle přítomni při natáčení, neměli tentokrát do studia přístup. Aby se tajemství zachovalo až do odvysílání posledního dílu, byl na place rovněž nejmenší možný počet členů štábu. Schwimmer ale ujistil, že publikum bude s finále spokojeno. "Skončíme s pocitem nového začátku a diváci budou cítit, že to je nová kapitola i v jejich životech," prohlásil.

Zájem o reklamní čas

Závěr seriálu bude mimořádně atraktivní také pro televizní inzerenty, a proto je půlminutová reklama v posledním dílu přijde v přepočtu na více než 52 miliónů korun.

Přestože se uvedená částka může zdát vysoká, rekord zatím drží únorové finálové utkání ligy amerického fotbalu. Za půlminutovou reklamu při Superbowlu zaplatí zájemci v přepočtu ještě o deset miliónů více. Dosavadní nejvyšší cenou za půlminutový televizní reklamní čas bylo 45 miliónů v závěrečném dílu komediálního seriálu Seinfeld v roce 1998.

Podle zpravodajského serveru Ananova již televizní společnost NBC prodala téměř veškerý reklamní čas, který bude 6. května při vysílání posledních Přátel k dispozici.
Před odvysíláním závěrečného dílu uvidí diváci hodinový sestřih z předcházejících epizod. Třicetivteřinová reklama v něm přijde na 33 milionů korun. Odhaduje se, že celé večerní vysílání vydělá stanici NBC téměř dvě miliardy korun.

Přátelé sice po deseti úspěšných sezónách definitivně skončí, ale na podzim se začne vysílat seriál, který na ně navazuje. Herec Matt LeBlanc se v něm prý vrátí na obrazovku v roli Joeyho.