Rada vybírala ze tří uchazečů. Kromě Duhana se o nejvyšší místo ve veřejnoprávním médiu ucházela ředitelka zpravodajských stanic ČRO Hana Hikelová a bývalý šéf soukromého východočeského rádia Černá Hora Petr Matoulek.

Volilo se ve třech kolech a do poslední chvíle nebylo jasné, jak to dopadne. Duhan měl v prvním kole stejně hlasů jako Hikelová (každý po třech), v druhém již vedl o dva hlasy nad Hikelovou (dostal pět hlasů) a teprve ve třetím kole získal chybějící šestý hlas. Hikelová dostala v druhém kole dva hlasy, Matoulkovi radní nedali ani jeden hlas. Jeden hlas byl neplatný.

Všichni tři kandidáti představili ve čtvrtek odpoledne na veřejném slyšení své projekty, a pak je členové Rady ČRo podrobovali dotazům.

Duhan plánuje propouštění

Duhan ve svém projektu slibuje „rozsáhlou“ restrukturalizaci se snížením počtu zaměstnanců ze současných 1 500 na 1 100. Vzniknout by měly čtyři hlavní stanice. První by byla zaměřena na posluchače mezi 40 až 60 lety a podobala by se současné Dvojce, tedy bývalé ČRo 2 - Praha. Druhá stanice má být především pro mladší lidi mezi 20 až 40 lety a jejím východiskem se stane nynější Radiožurnál. Třetí stanice by byla obdobou dnešní kulturní stanice ČRo 3 - Vltava. Čtvrtá stanice s program mluveného slova má být podle Duhana určená náročnějším posluchačům.

V diskusi zajímalo radního Milana Badala mj., zda bude Duhan v případě vítězství počítat v managementu s rivalkou Hikelovou, „aby to nebylo vyřizování účtů“. Duhan odpověděl, že kdyby Hikelová přijala účast v managementu za podmínky osvojení jeho vizí ve směřování rozhlasu, nemá s ní žádný problém, stejně jako s jejím profesionálním přístupem k práci a k erudicí.

Duhan uvedl, že se cítí na vrcholu sil. Připomněl své profesní zkušenosti z řízení médií. „Hledám  vždy konsensus“, uvedl Duhan a dodal, že autoritativní manažer bez ohledu na své okolí, většinou prohrává. Politický nátlak na svou osobu Duhan zásadně odmítl.

Peter Duhan

Narodil se 11. listopadu 1946 v Bratislavě, kde také vystudoval scenáristiku na Vysoké škole múzických umění.

Začínal v deníku Ľud, začátkem sedmdesátých let krátce působil v rozhlase v Bratislavě, poté přešel do Československé televize. V letech 1971-1989 byl mj. dramaturgem zábavy nebo spoluzakladatelem teletextové redakce a do roku 1991 působil v deníku Verejnosť.

V letech 1991-1992 byl ústředním ředitelem Československého rozhlasu. Poté pracoval pro kabelovou televizi Cabel plus (1993-1997), dva roky byl šéfem vydavatelství Beseda Holding spojeného s TV Nova. Od konce 90. let spolupracoval s ČRo 6/RFE a Hospodářskými novinami, v letech 2002-2006 byl redaktorem a moderátorem ČRo 6, od července 2006 je ředitelem stanice ČRo 6.

V roce 2003 se neúspěšně ucházel o post ředitele České televize. Na Vysoké škole ekonomické externě vyučuje předmět Podoby soudobé propagandy a manipulace s veřejným míněním.