Hlavní obsah

Woody Allen komerční hvězdou? Nečekaný úspěch Půlnoci v Paříži

Novinky, Stanislav Dvořák

O Woody Allenovi je známo, že má asi víc fanoušků v Evropě než v rodné Americe. O to větší překvapení přinesl jeho nový film Půlnoc v Paříži, který se v USA nečekaně stal komerčním hitem.

Foto: Vincent Kessler, Reuters

Allen (vlevo) pózuje v Cannes s herci ze svého filmu Půlnoc v Paříži Owenem Wilsonem a Rachel McAdamsovou.

Článek

Podle serveru The Hollywood Reporter se někteří lidé z branže domnívají, že Půlnoc v Pařízi bude komerčně nejúspěšnějším filmem za celou Allenovu kariéru. Allenovy snímky zaměřené na inteligentnější diváky mají většinou malé rozpočty, a i když bývají docela úspěšné, jejich tržby se s hollywoodskými blockbustery nedají srovnávat.

Jeho novinka prý ale brzy předhoní komedii Vicky Cristina Barcelona, drama Match Point a dokonce i Hanu a její sestry, která kdysi vydělala na americkém trhu 40 miliónů dolarů.

Půlnoci v Paříži se nějak podařilo zasáhnout nejen stálé artové publikum, ale i širší masy lidí, kteří běžně chodí jen na hollywoodský střední proud. Ve snímku hrají např. Owen Wilson, Rachel McAdamsová či Marion Cotillardová.

Svou roli možná sehrál i mírně kýčovitý název. Američanům se líbí Paříž, mnozí ji navštívili nebo ji chtějí navštívit. Navíc podle listu The Hollywood Reporter Wilson hraje typického obyčejného člověka, kterého jsou komerční diváci zvyklí vídat v běžných filmech, zatímco postavy z většiny Allenových intelektuálních příběhů moc nechápou. Film má navíc skvělé recenze v amerických novinách.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám