V jedné ze scén zakladatel komunistické Číny Mao Ce-tung dostává od své přítelkyně zlaté kapesní hodinky Omega. Kamera je detailně zabírá, aby švýcarskou luxusní značku přiblížila divákům. Vypadá to jako ukázkové umísťování produktu (product placement), ale režisér filmu i představitel čínského vůdce to na okraj pondělní hongkongské premiéry popřeli.

"Rozhodně nejde o reklamu. Je to detail našeho vlastního designu," uvedl Chan San-Pching, spolurežisér filmu. "Ve filmu se neobjevuje ani jednou product placement, možná u hodinek si režiséři neuvědomili, o jakou značku se jedná," uvedl představitel Mao Ce-Tunga podle agentury AP. Doplnil, že si není jistý, jestli se darování hodinek shoduje se skutečností, či jestli je smyšlené.

Omega dělá tajnosti, Cadillac je oficiální

Tiskové oddělení firmy Omega podle AP neodpovědělo podle AP na žádost o komentář. Švýcarský výrobce hodinek v Číně provozuje 31 obchodů včetně vzdálených míst, jako je hlavní město autonomní oblasti Sin-ťiang Urumči. Mezi propagátory značky v Číně patří čínská herečka Čang C´i z proslulého dramatu Tygr a drak.

Začátek velké obrody propaguje pouze amerického výrobce aut Cadillac jako oficiálního sponzora. To vyvolalo otázku ve Spojených státech, jestli firma částečně vlastněná americkou vládou může podporovat film o komunistické propagandě. Cadillac je jednou z divizí General Motors, jež v roce 2009 dostala vládní finanční injekci v rámci záchrany automobilového průmyslu.

Film, který pojednává o vývoji událostí vedoucích k založení čínské komunistické strany v roce 1921, je obsazen čínskými hvězdami a je velmi populární, což vedlo k očekávání vysokého zisku. Spolurežisér Chan nechtěl uvádět konkrétní čísla, ale údaje o příjmech z prvních představení údajně nebyly špatné.

Snímek Založení republiky z roku 2009, který pojednával o 90. výročí komunistické vlády v Číně a na nějž současný film navazuje, vydělal 62 miliónů dolarů.

Ve vybraných amerických kinech se film Začátek velké obrody objeví 24. června.