Napřed ale musí novela projít jednáním ve volebním výboru, který je nástupcem dřívější sněmovní komise pro sdělovací prostředky.

Návrh počítá s tím, že by na programu ČT 1 mohla zůstat reklama až do výše 0,75 procenta celkového denního vysílacího času a ČT 2, ČT 24 a ČT 4 po 0,5 procenta denního vysílacího času. Česká televize by ale nemohla prodávat reklamní prostor na svých internetových stránkách.

Prima a Nova jsou proti reklamě na ČT

V mediálních kuloárech i mezi poslanci se vede o reklamu v ČT, a tím pádem i o její budoucnost, ostrá debata. Prima a zejména Nova v poslední době příkře vystupují proti jakékoliv reklamě ve veřejnoprávní televizi. Existuje několik návrhů. Jeden návrh uvádí, že ČT 1 by neměla mít vůbec žádnou reklamu, ČT 2 půl procenta a ČT 4 jen reklamu se sportovní tématikou.

Jiný návrh předkládá, že reklama by neměla být ani na zpravodajském kanálu ČT 24, a u dalších stanic, včetně ČT 1, by neměla přesáhnout 0,5 procenta denního vysílacího času. Zatím ale nemá kdo reklamu na ČT prodávat, protože Úřad na ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením uzavřít smlouvu na prodej reklamy, který ČT uzavřela s vítězem tendru, společností Media Master. Návrh přezkoumat výběrové řízení podala společnost, která v něm neuspěla, firma Mediaplatform.