Díky řadě personálních změn, z nichž poslední nastala před realizací aktuálního alba na postu kytaristy (Cvance vystřídal Zdeněk Petr), se pražská pubrocková parta podpíraná ovanutím country hudbou zmohla na to většinu svých nápadů fakticky zahrát. Nenadějeme se sice exkluzivních instrumentálních výkonů, tak daleko nezašla, ovšem deska po této stránce hezky odsejpá a netahá za uši.

Zlepšily se i aranže. Už to není jen úprk od prvního tónu k poslednímu, Tři sestry malují rafinovanějším tahem a sluší jim to. V tom je přínos Zdeňka Petra i evidentního důrazu na kolektivní práci.

V neposlední řadě se povedlo vymyslet písničky, které neposkakují v jedné průhledné masce, ale svou náladou jsou nebývale chytré. Intenzivní Aida stojí vedle dechovkové Vlachovky, punkové vypalovačky Motorka chce na výlet, latentně folklórní Kelti II či hříčky Válka s loky. Vzájemně se neperou, vytvářejí velmi ladný celek, z něhož dýchá radostné uvolnění.

Texty zpěváka Lou Fanánka Hagena doznaly postupem let zásadní změny. Až na tři čtyři výjimky nejsou tolik osobní a vytrácejí se krkolomně popisné příběhy. Textař si hraje se slovy, mazlí se s jejich zvukomalebností, smyslností a ohebností. Přitom neztratil charakteristickou hospodskou poetiku, kterou dotváří jeho roztomile "falešný" zpěv i silné vokální pasáže.
Lihová škola umění aneb Válka s loky je jedno z nejlepších alb Tří sester vůbec.

Tři sestry: Lihová škola umění aneb Válka s loky
EMI, 48:49