Hlavní obsah

Mahler s Rattlem zakončili Pražské jaro

Právo, Vladimír Říha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Symbolicky uvedením Mahlerovy Šesté symfonie a moll v provedení Berlínských filharmoniků se sirem Simonem Rattlem skončil v sobotu ve Smetanově síni 66. ročník festivalu Pražské jaro.

Foto: Vondrouš Roman, ČTK

Šéfdirigent sir Simon Rattle na snímku z generální zkoušky

Článek

Jubileum Gustava Mahlera bylo totiž hlavní dramaturgickou linkou ročníku.

Berlíňané potvrdili, že neztrácejí všechny přednosti své hry spočívající v celkově nádherném hutném zvuku s převládajícími kouzelnými smyčci, ale i s ostřejším zvukem dechů. V orchestru hostoval i český cellista Tomáš Jamník.

Závěr festivalu byl vůbec plný unikátních zážitků, a to pomíjíme nešťastné extempore s okradením herce Johna Malkoviche, za které festival nemůže. Festival naopak „může“ za páteční navrstvení tří skvělých koncertů v jednom večeru, což se občas přihodí, takže festival konkuruje sám sobě.

Vedle České filharmonie s Pinchasem Steinbergem a Koncertu mladých pěvců Národního divadla s orchestrem Národního divadla a Tomášem Netopilem vystoupil britský Hilliard Ensemble v Národním divadle ve scénickém koncertu Šel jsem do domu, ale nevstoupil.

Za účasti režiséra a německého skladatele Heinera Goebbelse diváci ocenili experimentální kus založený na textech básníků T. S. Eliota, Blanchota, Kafky a Becketta, kde vedle skvělé scénografie nadchl pěvecký kvintet zpívající, hrající a přednášející a capella.

Kvarteto ještě musel rozšířit další člen zpívající místo hlas ztrativšího Davida Jamese, který ovšem zůstal na scéně.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám