Zastávka v Praze ukázala moderní moritát zcela odpovídající podtitulu Zpověď sériového vraha. To, co opravňuje zařadit představení do hudebního festivalu, je spojení skutečného příběhu rakouského vraha Jacka Unterwegera a hudebních meziher mezi osmi „kapitolami“ knihy, se kterou Malkovich – Unterweger seznamuje příští čtenáře.

Je zcela jedno, že se to odehrává patnáct let po jeho sebevraždě ve vězení, protože celá inscenace je autory chápaná jako absurdní výsměch společnosti, která podlehla Jackově kouzlu a udělala z něho mediální hvězdu.

Jeho oběti zpodobňují dvě zpěvačky sopranistky, Slovinka Bernarda Bobro a Polka Aleksandra Zamojska, majitelky nádherných hlasů, jejichž koloratura při áriích Mozarta, Haydna nebo Beethovena není dotčena ani třeba škrcením vraha.

John Malkovich je pro rozpolcenou postavu Unterwegera ideální. Vysmívá se mediálnímu světu, nakladateli, společnosti, často improvizuje různými aktuálními vsuvkami, rozpráví s diváky v prvních řadách.

Jeho přihrublý anglický projev (překládaný v titulcích), práce s rekvizitami (knihy, podprsenky aj.) a pohyb po jevišti nenechává diváky oddechnout a celek ve spojení s áriemi neštastných operních hrdinek vytváří skvělý večer.