"Došlo ke zvýhodnění politických stran ODS, ČSSD, TOP 09 a VV oproti páté parlamentní straně KSČM tím, že žádný její zástupce nebyl v průběhu čtyř měsíců vysílání pořadu Partie hostem tohoto politicko-publicistického pořadu," uvedla RRTV.

Prima tím podle rady porušila povinnost zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech byly dodržovány zásady objektivity a vyváženosti. V celku vysílaného programu nesmí být jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, "a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě".

Nevyvážená Soukromá dramata

RRTV kritizuje Primu za nevyváženost i v dalších pořadech, například v Soukromých dramatech nebo v Krimi plus. V prvním případě prý v příspěvku Exekuce odvysílaném 29. března televize porušila povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Prima nechtěla vyjádření RRTV v této chvíli komentovat. "Vyčkáme na písemné vyhotovení předmětného rozhodnutí a následně zvážíme další kroky," uvedla její mluvčí Jana Mrákotová.

České televizi rada za porušení objektivity udělila pokutu 50 000 korun. Konkrétně šlo o referování o výsledcích arbitráže spojené s televizním programem TV3. V souvislosti s touto reportáží rada píše o "kusých informacích poskytnutých bez vysvětlujících souvislostí". "Provozovatel se tak dopustil porušení povinnosti, která uložila zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti," konstatovala rada.