Baletka Sarah Laneová uvedla v amerických médiích, že Natalie odtančila pouhých 5 % scén, tedy prakticky nic, a zbylých 95 % natočila ona. Producenti přitom prezentovali herečku jako fantastickou tanečnici, která dlouho dřela, aby všechno dokázala sama. Nakonec prý dublérce doporučili, aby mlčela, protože jim to kazí PR.

Režisér Darren Aronofsky a herečka Mila Kunisová prohlášení baletky odmítli, nicméně neukázali žádný důkaz. Podezření ještě zesiluje fakt, že film Černá labuť je silně digitálně upravovaný a používá triky.

Americká baletka říká, že režisér použil technologii "face replacement", čili digitálně nasadil obličej Portmanové na tělo Laneové. Pak jí producent filmu požádal, aby o tom nemluvila.

Baletkou se nestanete za rok

"Požádal mě, abych už nedělala žádná interview až do Oscarů, protože je to špatné pro image Natalie. Snažili se vytvořit ten falešný obraz, fasádu, že Natalie dokázala něco mimořádného. Něco, co je vlastně nemožné... stát se profesionální baletkou za rok a půl," uvedla Laneová.

Střihačka filmu tvrdí, že z 35 záběrů na celé tělo je 12 Natalie a zbytek Sarah.

Baletku rozčiluje hlavně to, že tvrzení o rychlém tréninku a zázračném zvládnutí baletu "degradují nejen ji, ale celý baletní svět."

Nikdo se nemůže stát profesionální baletkou za rok, ale na druhou stranu Portmanová už dříve tvrdila, že v mládí balet dělala, takže mohla navázat na své zkušenosti. K aféře se však dosud osobně nevyjádřila, což je krajně podezřelé.

Devětadvacetiletá herečka médiím od začátku vyprávěla dojemné příběhy o tom, jak trénovala s tanečním mistrem už rok před natáčením a zhubla devět kilo.

Ve filmu prý musela tančit s dislokovaným žebrem, protože během natáčení není čas na prostoje ani kvůli hlavní hvězdě.

"Je dobré poznat, čím procházejí skuteční tanečníci. Pořád tancují s různě vážnými zraněními. Budou tančit krásně i s vymknutým kotníkem a pak se odplazí ke kýblu s ledem. Je to docela šokující," uvedla mimo jiné.