Hlavní obsah

Do studentské sekce festivalu v Cannes byl přijat snímek z FAMU

Krátký film z dílny Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze (FAMU) byl přijat na jeden z prestižních světových filmových festivalů. Snímek s názvem Cagey Tigers režiséra Aramisova (vlastním jménem Vladimíra Mičúcha) získal nominaci v sekci studentských filmů Cinéfondation na festivalu v Cannes, oznámila Zuzana Janáková z FAMU.

Foto: Eric Gaillard, Reuters

Prestižní festival v Cannes navštěvují největší filmové hvězdy.

Článek

Podle ní by tak tento snímek mohl navázat na úspěch režisérky Zuzany Špidlové, která před dvěma lety stejnou kategorii vyhrála s filmem Bába.

Podle ní by tak tento snímek mohl navázat na úspěch režisérky Zuzany Špidlové, která před dvěma lety stejnou kategorii vyhrála s filmem Bába.

"Projekt Cagey Tigers vznikl jako film druhého ročníku na katedře hrané režie pražské FAMU v dílně Věry Chytilové a Jasminy Blaževič. Je to příběh o dvou "heartbrejkerkách", nejlepších kamarádkách, které se naráz zamilují do stejného muže. Přitom v nich vzniká vnitřní dilema nakolik být čestný ke svým citům a nakolik brát ohled na okolí, zvlášť když jde o nejlepší kamarádku," charakterizovala snímek Janáková.

Už nominace je úspěch

Už samotná nominace na 64. ročníku festivalu v Cannes, který začne 11. května, je podle ní obrovským úspěchem. Zvlášť když snímek studenti do soutěže přihlásili ještě před konečnou postprodukcí.

Už samotná nominace na 64. ročníku festivalu v Cannes, který začne 11. května, je podle ní obrovským úspěchem. Zvlášť když snímek studenti do soutěže přihlásili ještě před konečnou postprodukcí.

Už samotná nominace na 64. ročníku festivalu v Cannes, který začne 11. května, je podle ní obrovským úspěchem. Zvlášť když snímek studenti do soutěže přihlásili ještě před konečnou postprodukcí. "Neumím si představit, jakým způsobem se porotci prokousávali téměř dvěma tisíci filmy, aby jich vybrali kolem patnácti do hlavní soutěže. Na základě dopisu z Cannes si myslím, že jejich programové oddělení ocenilo hlavně poetiku filmu a moderní pojetí 'nové vlny'," komentoval to sedmatřicetiletý režisér původem ze Slovenska.

Už samotná nominace na 64. ročníku festivalu v Cannes, který začne 11. května, je podle ní obrovským úspěchem. Zvlášť když snímek studenti do soutěže přihlásili ještě před konečnou postprodukcí. "Neumím si představit, jakým způsobem se porotci prokousávali téměř dvěma tisíci filmy, aby jich vybrali kolem patnácti do hlavní soutěže. Na základě dopisu z Cannes si myslím, že jejich programové oddělení ocenilo hlavně poetiku filmu a moderní pojetí 'nové vlny'," komentoval to sedmatřicetiletý režisér původem ze Slovenska.

Už samotná nominace na 64. ročníku festivalu v Cannes, který začne 11. května, je podle ní obrovským úspěchem. Zvlášť když snímek studenti do soutěže přihlásili ještě před konečnou postprodukcí. "Neumím si představit, jakým způsobem se porotci prokousávali téměř dvěma tisíci filmy, aby jich vybrali kolem patnácti do hlavní soutěže. Na základě dopisu z Cannes si myslím, že jejich programové oddělení ocenilo hlavně poetiku filmu a moderní pojetí 'nové vlny'," komentoval to sedmatřicetiletý režisér původem ze Slovenska. Film natáčel loni v létě v Praze a šlo prý o dost náročnou práci. "Potřebovali jsme hodně nočních záběrů, ale neodhadli jsme to a museli točit i ve dne se zatemněnými okny. Teplota v místnosti se vyšplhala pod lampami na padesát stupňů, herečkám jsme museli před každým záběrem přepudrovávat make-up a co chvíli jsme se ochlazovali na balkoně, což brzdilo natáčení," vzpomíná režisér. I tak se mu film podařilo díky velkému nasazení týmu natočit za necelý měsíc.

Už samotná nominace na 64. ročníku festivalu v Cannes, který začne 11. května, je podle ní obrovským úspěchem. Zvlášť když snímek studenti do soutěže přihlásili ještě před konečnou postprodukcí. "Neumím si představit, jakým způsobem se porotci prokousávali téměř dvěma tisíci filmy, aby jich vybrali kolem patnácti do hlavní soutěže. Na základě dopisu z Cannes si myslím, že jejich programové oddělení ocenilo hlavně poetiku filmu a moderní pojetí 'nové vlny'," komentoval to sedmatřicetiletý režisér původem ze Slovenska. Film natáčel loni v létě v Praze a šlo prý o dost náročnou práci. "Potřebovali jsme hodně nočních záběrů, ale neodhadli jsme to a museli točit i ve dne se zatemněnými okny. Teplota v místnosti se vyšplhala pod lampami na padesát stupňů, herečkám jsme museli před každým záběrem přepudrovávat make-up a co chvíli jsme se ochlazovali na balkoně, což brzdilo natáčení," vzpomíná režisér. I tak se mu film podařilo díky velkému nasazení týmu natočit za necelý měsíc.

Už samotná nominace na 64. ročníku festivalu v Cannes, který začne 11. května, je podle ní obrovským úspěchem. Zvlášť když snímek studenti do soutěže přihlásili ještě před konečnou postprodukcí. "Neumím si představit, jakým způsobem se porotci prokousávali téměř dvěma tisíci filmy, aby jich vybrali kolem patnácti do hlavní soutěže. Na základě dopisu z Cannes si myslím, že jejich programové oddělení ocenilo hlavně poetiku filmu a moderní pojetí 'nové vlny'," komentoval to sedmatřicetiletý režisér původem ze Slovenska. Film natáčel loni v létě v Praze a šlo prý o dost náročnou práci. "Potřebovali jsme hodně nočních záběrů, ale neodhadli jsme to a museli točit i ve dne se zatemněnými okny. Teplota v místnosti se vyšplhala pod lampami na padesát stupňů, herečkám jsme museli před každým záběrem přepudrovávat make-up a co chvíli jsme se ochlazovali na balkoně, což brzdilo natáčení," vzpomíná režisér. I tak se mu film podařilo díky velkému nasazení týmu natočit za necelý měsíc. Podle producenta Petra Oukropce, na jehož kontě jsou úspěšné Děti noci či Zoufalci, v sobě filmy režiséra Aramisova nesou osobitou poetiku a originalitu. "Pro zachycení současných generačních vztahů a pocitů používá moderní jazyk, ale zároveň v nich lze zacítit to nejlepší z české nové vlny. Potvrzuje se, že je to ideální vstupenka na tak prestižní přehlídku, jakou je festival v Cannes," uvedl.

Už samotná nominace na 64. ročníku festivalu v Cannes, který začne 11. května, je podle ní obrovským úspěchem. Zvlášť když snímek studenti do soutěže přihlásili ještě před konečnou postprodukcí. "Neumím si představit, jakým způsobem se porotci prokousávali téměř dvěma tisíci filmy, aby jich vybrali kolem patnácti do hlavní soutěže. Na základě dopisu z Cannes si myslím, že jejich programové oddělení ocenilo hlavně poetiku filmu a moderní pojetí 'nové vlny'," komentoval to sedmatřicetiletý režisér původem ze Slovenska. Film natáčel loni v létě v Praze a šlo prý o dost náročnou práci. "Potřebovali jsme hodně nočních záběrů, ale neodhadli jsme to a museli točit i ve dne se zatemněnými okny. Teplota v místnosti se vyšplhala pod lampami na padesát stupňů, herečkám jsme museli před každým záběrem přepudrovávat make-up a co chvíli jsme se ochlazovali na balkoně, což brzdilo natáčení," vzpomíná režisér. I tak se mu film podařilo díky velkému nasazení týmu natočit za necelý měsíc. Podle producenta Petra Oukropce, na jehož kontě jsou úspěšné Děti noci či Zoufalci, v sobě filmy režiséra Aramisova nesou osobitou poetiku a originalitu. "Pro zachycení současných generačních vztahů a pocitů používá moderní jazyk, ale zároveň v nich lze zacítit to nejlepší z české nové vlny. Potvrzuje se, že je to ideální vstupenka na tak prestižní přehlídku, jakou je festival v Cannes," uvedl.

Cagey Tigers není prvním projektem režiséra Aramisova, který uspěl na mezinárodní scéně. Loni v listopadu vyhrál cenu za nejlepší zahraniční film na mezinárodním festivalu krátkých filmů v Rio de Janeiru. Snímek Nora sa mi páči se prosadil mezi neuvěřitelným množstvím 2760 přihlášených titulů téměř ze stovky zemí. Zda dostane ocenění i za Cagey Tigers bude známo 20. května, kdy v Cannes oficiálně vyhlásí výsledky této kategorie.

Reklama

Výběr článků

Načítám