Clinton začal dělat muziku už v padesátých letech, kdy jako kluk založil doo-wopovou skupinu Parliaments. Razantní vstup do hudebních dějin ale přišel spíše koncem šesté dekády. Tehdy se skupinou Funkadelic spojil vlivy psychedelického funku, rocku a soulu. Měl podobnou rytmiku jako Sly and the Family Stone, k tomu hravost Franka Zappy i dlouhá psychedelická sóla jako od Hendrixe.

Debut Funkadelic z roku 1970 ukázal šíři jejich talentu a dnes patří ke sběratelským lahůdkám. Další alba Free Your Mind... and Your Ass Will Follow a Maggot Brain měla vliv na mladé muzikanty 70., 80. i 90. let. Přispěl k tomu nekomerční zvuk, kostýmy i praštěný humor (samotné názvy desek "Osvoboď svou mysl a zadek bude následovat" a "Červí mozek" spolehlivě odrazovaly konzumní posluchače).

Později si začali si říkat Parliament-Funkadelic nebo P-Funk a vydali alba America Eats Its Young a Cosmic Slop z roku 1973 a Standing on the Verge of Getting It On z roku 1974.

One Nation Under a Groove

George Clinton pak oživil Parliament a obě sestavy existovaly současně. Měly skoro stejné muzikanty, ale Funkadelic byli více kytaroví a nestředoproudoví. Po přechodu k Warnerům jim vyšla alba Hardcore Jollies (1976) a Tales of Kidd Funkadelic (1977).

Parliament začali být komerčně úspěšní a Funkadelic vydali nejslavnější desku One Nation Under a Groove v roce 1978. Stejnojmenný singl doputoval na první místo v americké R&B hitparádě. Poslední oficiální album Funkadelic The Electric Spanking of War Babies vyšlo v roce 1981.

AUDIO

George Clinton později pokračoval v sólo kariéře a čím dál tím více inklinoval k hip-hopu. V devadesátých letech spolupracoval s hvězdami jako Red Hot Chilli Peppers, Primal Scream, Tupac Shakur nebo OutKast a Wu-Tang Clan.

V roce 1997 byl Clinton uveden do Rock&rollové síně slávy v Clevelandu.