Její nový film PIKOVÁ TROJKA je inzerována jako "kriminálně-erotický thriller" a jakkoliv to zní blbě, je to celkem výstižné. Jde o film Jane Campionové (PIANO), zajímavý především tím, že se v něm Meg Ryanová pokouší o změnu image ještě razantnější, než když si nedávno nechala předělat obličej. Zřejmě už má dost romantických komedií (nebo jí došlo, že ve svém věku a se svými novými pysky už pro ně není vhodná) a natočila PIKOVOU TROJKU, která se v originále jmenuje IN THE CUT a výjimečně si opravdu nejsem jistý, co přesně ten původní název má znamenat. Napadá mě jen asociace "cut" = "řezání", neboť dějová linie se točí kolem toho, že jsou zavražděny a rozřezány nějaké ubohé ženy v okolí bytu hlavní hrdinky Frannie (Ryanová). Případ vyšetřuje detektiv (málo známý Mark Ruffalo), který s Ryanovou začne mít poměr, zatímco kolem umírají další ženy. Ryanová navíc jednu z obětí uvidí těsně před její smrtí, jak ve sklepě provádí orální sexu chlapíkovi, kterému není vidět do obličeje, ale má na zápěstí vytetovanou pikovou trojku - stejnou, jako má Ruffalo! Tolik tedy základní zápletka, která takhle ve dvou větách možná zní zajímavě, ale v reálu je velmi, velmi fádní a konec filmu je opravdu, opravdu trapný, ne-li nechtěně vtipný. Ale...!

Ale ta fádnost a trapnost se týká děje, jak by vypadal na papíře. Zkuste si představit, jak by na papíře vypadal třeba děj filmu SEDM. Nic moc by to nebylo, ale ten film má atmosféru, děj je podružný. S PIKOVOU TROJKOU je to podobné. Má opravdu hutnou atmosféru, kterou bych přirovnal právě ke zmiňovaným SEDMI. Různé barevné filtry, roztřesená kamera, velmi zajímavá práce se světlem a stínem, pravděpodobně i dost digitálních efektů, aby některé záběry vypadaly jako ze starého, technicky nekvalitního filmu. Tato podivná atmosféra se promítá i do režie filmu a do hereckého výkonu Ryanové: Jako by celý film byla buď zdrogovaná, nebo totálně apatická, nebo tak osudově zamilovaná, že není schopna logicky uvažovat a jednat. Nechybí ani pár erotických scén, které jsou sice velmi odvážné vzhledem k dosavadní kariéře Ryanové, ale s výjimkou jednoho obrovského detailu penisu nedosahují "odvážnosti" Peříčka.

Když se to vezme kolem a kolem, tak bych vám PIKOVOU TROJKU doporučil jako zajímavou ukázku filmového řemesla, profesionální kamery, režie a zajímavých (nejsem si jistý, jestli "dobrých") hereckých výkonů (Ryanová i Ruffalo). Vzhledem k opravdu blbému scénáři a k celkové depresivnosti ji rozhodně nedoporučuji k návštěvě ve dvou nebo pro milovníky detektivek a thrillerů.

Premiéry týdne

Tento týden se dočkáme pěti premiér, ale já z nich viděl pouze dvě. O PIKOVÉ TROJCE se dočtete výše a WILBUR SE CHCE ZABÍT je "černá komedie", která mi přišla nudná, ne moc komediální a hodně televizní. Doporučuji pouze těm, kteří velice zbožňují Larse von Triera.

MUŽ, KTERÝ ZABIL (LEVITY), je prý nic moc krimi Eda Solomona s Billy Bobem Thorntonem, SNÍLCI je film od Bertolucciho o studentech, kteří v 60. letech sexuálně experimentují v Pažíži a ŽÁDOSTIVÁ TĚLA není teenagerská sexy komedie, ale drama o lásce a rakovině (prý dobré).

Ve zkratce...

O tomhle měla původně být většina dnešního FFFILMu, ale nakonec jsem si uvědomil, že se o tom psát nedá, musíte to zažít: "Star Wars: The Musical"! Pokud se vám nechce podrobně studovat v čem je to tak geniální, začněte tímto linkem (MOV, 7 MB, fungující zvuk je nutností) a uvidíte, že neodoláte.

Jackie Chan chce skončit s Hollywoodem (až dotočí CESTU KOLEM SVĚTA ZA 80 DNÍ). Dokonce i v KŘIŽOVATCE SMRTI ho prý má nahradit Chow Yun Fat!

Drobnost z loňska: 24. prosince Paramount ještě stihl zveřejnit nejúchylnější filmovou upoutávku roku.

Myslím, že už jsem před nějakou dobou uváděl link na fotky "celebrit bez make-upu". Je ale na čase uvést ho znovu, protože přibyly další "úlovky". V této souvislosti také stojí za zmínku tyto fotomontáže.

Recenzujte reklamy!

Tady máte první zveřejněnou fotografii z filmové adaptace Webberova FANTÓMA OPERY, kterou režíruje Joel Schumacher. V hlavních rolích Gerard Butler (hlavní chlapík z druhé LARY CROFT) a Emmy Rossumová, kterou letos uvidíme v katastrofickém filmu DEN POTÉ (THE DAY AFTER TOMORROW - koukněte na jeho trailer, v této vánici potěší!).

Když můžou mít černoši svého Shafta, proč by židé nemohli mít své Hebrejské kladivo?