Lze ho přijímat jako „sólo“ dílo, mimo jiné i proto, že v letech 2007 až 2008 vznikal jako „internetový“ román, o jehož inspiraci rozhodovali i čtenáři.

Rita, třiatřicetiletá mzdová účetní, se pojednou objeví v podzemí Prahy, kde jí umírající postava předá mocnou zbraň, palcát zvaný Expres kurýr na smrt, i vědomí úkolu, který musí splnit.

Postupem času se setká s dalšími vězni podzemí, s modelkou Valentinou, důchodcem Kořínkem, studentem Zdenkalem, mužem zvaným Sedmdesát tři a dalšími. Všem je dána povinnost poznat, kdo nejen jim usiluje o život i jakou formou boje na život a na smrt se mohou dostat zpět na povrch.

Někteří kritici v souvislosti s Renčínovým dílem připomínají Brita Neila Gaimana (1960), který v roce 1991 napsal scénář k fantasy seriálu Nikdykde, který vydal i jako román.
Inspirací by se jistě našlo víc, jen autor ví, zda jeho bankovní analytik Václav Vran z prvního dílu Městských válek nazvaného Zlatý kříž (2007) nese s sebou zbytek Gaimanovy skořápky.

První díl v Praze, druhý díl v Brně

Jisté je, že hrdiny druhého dílu Runový meč (2009) zavedl Renčín do podzemí města Brna, kde pokračoval boj započatý ve městě nad Vltavou.

Je mu třeba vzdát hold za to, že i po rozhodování čtenářů – třeba o tom, zda má zůstat Sedmtři bezcharakterním drsňákem – udržel fabulovaný příběh v poloze celistvého literárního díla. A veden svým vědomím, vytvořil ze všech tří dílů Městských válek román nejhodnotnější a nejpůsobivější.

Připojená čtyřicetistránková diskuse blogových čtenářů nabízí literárním teoretikům námět pro diskusi o podobě a významu „internetového“ románu v současné tvorbě.

Celkové hodnocení: 95 %