"Ano, celosvětově vzrůstající zájem o tradiční analogový zvuk, fanouškovské nadšení pro tradici a atmosféru černých placek i designových obalů dorazil i k nám a my jej akceptujeme jako výzvu přinášet lidem, kteří mají k hudbě opravdový vztah, takováto potěšení,“ říká umělecký ředitel Universal Music Marcel Vyšín.

Současně přislíbil vydání dalších vinylů během jara. Bude to deska Roberta Křesťana & Druhé Trávy a nový titul kapely Čechomor, která přizvala k jeho realizaci mimo jiné i kytaristu a producenta Gerryho Leonarda.

Také mluvčí české pobočky společnosti Sony Music Entertainment Zdena Selingerová potvrdila, že o desky je zájem, a proto vydávají už delší dobu každý prioritní titul jak na CD, tak na vinylu.

V Americe se prodají milióny vinylů ročně

Nejsilnější vinylová vlna zasáhla v poslední době Ameriku, v minulém roce prodej desek v USA stoupl o 14 procent, přestože celkový prodej hudebních alb klesl o 12,8 procenta. Konkrétně se v USA loni prodalo 2,8 miliónu desek.

Zákazníci, kteří kupují vinyl, ale nemají zájem o současný pop. Většinou jde o náročné fanoušky, kteří se o hudbu skutečně zajímají a kupují kapely jako The Black Keys, Radiohead, Beatles, Pink Floyd a podobně. Nejprodávanějším vinylem se v roce 2010 stala slavná beatlesácká Abbey Road pocházející z roku 1969.