Jihlavští diváci mají možnost seznámit se s příběhem jako vystřiženým ze života, byť se pozdní vzplanutí herečky Julie Lambertové (Ludmila Forétková), která má nejvyšší čas přeorientovat se do charakterních rolí, odbývá takřka výhradně v divadelním prostředí.

Forétkové je plné jeviště

V půl třetí hodince prožijeme s hořkosměšnými postavičkami pošetilosti, naděje a rozčarování takových lásek. Není se co divit, že milenec Tom Fennell (Ondřej Volejník) , vrstevník Juliina syna Rogera (Stanislav Jiránek), dá na společné dovolené přednost nejprve jemu před Julií, a potom i jejich vrstevnicím. Paroháč manžel Michael (jedna z dalších životných figur Zdeňka Dryšla) vše chápe a nevidí a pracuje.

Herečka Julie je velkým sólem Ludmily Forétkové. Kdo si jí ještě neráčil povšimnout, třeba jako kabaretiéra v Kabaretu, nechť váží cestu do předzimní Jihlavy. Forétkové je v Maughamově příběhu plné jeviště. Brilantně zvládá polohy od takřka dívčí zamilovanosti, od umělecké, trochu stále hrané přecitlivělosti až po strašlivou žárlivost a zklamání. Stejně jako její Julie je Forétková zkrátka kouzelná!

Herečky jdou příkladem

V Horáckém divadle se po ukončeném šumperském angažmá dobře zabydlela také Anna Bazgerová (Juliina společnice, garderobiérka Evie). Její figurka je věčně nevrlá, ale moudrá. Jejich píle a dobře zažité řemeslo by se měly co nejrychleji přenést na některé další členy souboru. Přebrebty Ondřeje Volejníka (aspoň na premiéře) jeho Toma znevěrohodňují. Klíčový dialog na začátku druhé části představení z jeho úst zní jenom naučeně, zatímco Forétková ho na jevišti žije. Totéž v bledě modrém platí o šmodrších a brebtech Jiřího Vobeckého (markýz Dennorant), o jeho sykavkách nemluvě, i o nezkušené nemotornosti Stanislava Jiránka.

 Podobných výhrad bylo by možné vznášet pěknou řádku. Nic to ale nemění na tom, že Julie, ty jsi kouzelná, je inscenací přesně zapadající do skladby jihlavského repertoáru: kultivovaně pobaví.

Horácké divadlo Jihlava - W. S. Maugham: Julie, ty jsi kouzelná. Divadelní adaptace Marie Procházková. Režie Bedřich Jansa, dramaturgie M. Procházková (oba také texty šansonů), hudba Lubomír Šrubař, scéna Martin Víšek, kostýmy Eliška Zapletalová, hudební nastudování L. Šrubař.