Analytik Richard Greenfield upozornil na nezájem o středoproudové rodinné filmy na DVD obecně a obzvláště dobře je to vidět na Shrekovi.

"Jsme stále více znepokojeni vyhlídkami Shreka na DVD, když vezmeme v úvahu slabost celé oblasti DVD, zvlášť u rodinných filmů," uvedl. Jako nejpravděpodobnější vysvětlení se nabízí teorie, že DVD si už dnes kupují jen opravdoví fajnšmekři, kteří chtějí mít své kvalitní prověřené tituly na fyzickém nosiči, zatímco běžné spotřební filmy, na které se většinou lidé nedívají víckrát, si stačí stáhnout z internetu.

Navíc poslední Shrek moc neohromil ani v kinech. Předposlední díl měl tržby cca 323 miliónů dolarů a poslední jen 238 miliónů. Proto firmy už příliš neinvestují do reklamy a obchodníci vydání DVD Shreka nevidí jako významnou událost.

Na internetu v den vydání 

Úpadek fyzických nosičů ale nezpůsobuje pouze nelegální stahování. Filmy jako Shrek jdou totiž ve stejné chvíli na DVD i do internetových půjčoven jako Netflix a Redbox. Zde je mohou lidé vidět legálně a je to mnohem jednodušší, než jezdit do obchodu nebo čekat, až přijde film poštou.

Slabý prodej se podle Greenfielda týká také Toy Story 3 a v budoucnu i filmu Megamysl, který právě běží v kinech. Jediný rodinný film, který prý není odsouzen k neúspěchu, je podle analytika Já, padouch, který vydělává v kinech mnohem lépe než Shrek.