Hru současné irské dramatičky Geraldiny Aronové nastudovala Balzerová s režisérkou Janou Kališovou, s níž vytvořila už postavu Marie Callasové ve hře Mistrovská lekce, která má za sebou ve Viole už téměř 150 úspěšných repríz. Ve hře Můj báječný rozvod vypráví herečka příběh hrdinky středního věku, jež se musí vyrovnat s mnoha trapnými, směšnými i tragikomickými situacemi ženy opuštěné manželem.

"Hra Můj báječný rozvod je fikce, jakákoliv podobnost se skutečnou osobou, živou či mrtvou, je čistě náhodná" - autorčina poťouchlá věta vložená do záhlaví programu je přesně mířenou střelou do publika. Úspěch této hry na jevištích dvanácti zemí světa spočívá totiž právě v tom, že se s ní identifikují všechny ženy v publiku, protože s velkým humorným nadhledem i laskavým pochopením kreslí zmatky a strasti bolavého životního období. Žena, která ztratila sebejistotu a připadá si trapná, stará a zranitelná, si klopýtavě a s mnoha přehmaty hledá nový smysl života.

Elišce Balzerové sedí tato ženská komedie jako ušitá. Nejenže se do ní vrhá s obrovským hereckým nasazením, nejenže dokáže bleskově střídat nálady a situace, střihem se přenášet z jedné postavy do druhé, ale má ještě cosi víc. Dokáže v komorním sálku Violy vyvolat intenzívní fluidum sympatie ke ztvárňované postavě, dokáže ji poskládat z jednotlivých, často letmě, ale přesně naskicovaných tahů a neztratit přitom nit, dokáže diváky manipulovat na hraně lehkého bulvárního sentimentu i jeho hořkého shození. A to vše dosahuje výsostnými hereckými prostředky. Je stejně přesvědčivá v poloze udivené "slaměné vdovy" s plyšovým psem v náručí jako v neodolatelně vervní kreaci její dcery, emancipované teenagerky, anebo v roli mentorující matky, abych zmínila jen tři z jejích sedmnácti proměn. Můj báječný rozvod je tip na příjemně strávený večer, který by si neměly nechat ujít všechny ženy nad třicet - ať už opuštěné, šťastně i nešťastně vdané. Určitě nebudou zklamané. Jejich pánský doprovod ale také ne. Protože Elišce Balzerové to navíc velmi sluší.

Geraldine Aronová: Můj báječný rozvod
Překlad Pavel Dominik, režie Jana Kališová, scéna Miloň Kališ, kostýmy Katarína Hollá, česká premiéra 23. 10. 2003 Divadlo Viola Praha