Do Prahy přijela nachlazená, za což se ospravedlnila přítomným novinářům: "Omlouvám se, jestli mi budete špatně rozumět, protože jsem nachlazená. Když jsem odjížděla, Prahy, byly v USA velké sněhové bouře. Na letiště, kam mi to normálně trvá hodinu, jsem jela čtyři hodiny a další čtyři hodiny jsem musela čekat na letiště. Byla to zajímavá zkušenost, ale nachladila jsem se, což mě naposled potkalo před pěti lety. "

Co se vám vybaví, když slyšíte slovo Praha, nebo Česká republika?

Že je to země, které si dokázala uchovat moudrost. O Praze jsem vždy slyšela, že je to krásné město, že má zvláštní náladu, tak jsem ráda, že mi tu uspořádali výstavu, na jejíž zahájení mě pozvali. Já totiž nejezdím nikam, kde nemám co na práci. Nejsem turistka, pořád jsem hodně zaměstnaná.

Půjdete se také podívat na Lennonovu zeď na Kampě?

Hodně jsem o ní slyšela, určitě se na ní půjdu podívat, ale nevím kdy, nemohu v Praze zůstat dlouho, ale třeba se sem ještě vrátím na delší dobu.

Proč jste svoji výstavu nazvala Pokoj žen (Women´s Room)?

V angličtině je to trochu slovní hříčka, protože koupelna se označuje bathroom. A také existují pánské pokoje. Hlavně jsem ale chtěla ukázat na to, čím vším ženy musely procházet, jak byla v historii lidstva potlačována ženská síla. Přes pět miliónů žen bylo zabito jako čarodějnice. Z náboženských důvodu. Přestavitelé církví byli přitom muži. To byl jeden z důvodů, proč ženy ztratily svou sílu, což je ovšem škoda pro celé lidstvo, ženská síla nám chybí.

Ráda bych upozornila také na to, že součástí výstavy je Strom přání, kam každý může pověsit své přání. 

Je idea stromu přání ovlivněna japonskou tradicí, kdy se před svatyně věší papírky s přáními?

V Japonsku jsem jaké děvčátko chodila do svatyně. Tam prodávali papírky, na které jste si mohli napsat, co si přejete - lásku, štěstí, peníze - a pověsit je na keře lemující cestu ke svatyni nebo na před ním natažené šňůry. Inspirovalo mě to, ale tento nápad jsem posunula - jde mi o to, co bychom přáli světu.

Jste stále aktivní oblasti lidských práv?

Ano, věnuji se tomu, i když méně než dříve, podporuji Amnesty International.

Proč vystavuje i díla z šedesátých let?

Z šedesátých let vystavuji jen jedno jediné dílo - Modrý pokoj (kromě filmů - pozn. aš.). Nevidím však žádný problém vystavovat starší díla, pokud trvají důvody, pro něž vznikla.