Formát, počítající s extrémním soutěžením několika týmů, pochází od americké společnosti Endemol. Vzhledem k vysokým nákladům soutěž vyrobila ruská firma VajT media pro televizní stanice z pěti zemí včetně české Novy a slovenské Markízy, které spojily své síly. Na projektu se ještě podílejí televize z Polska, Ukrajiny a Běloruska. Náklady, které by pro jednotlivé stanice byly nerentabilní, se tak rozdělí na čtvrtiny.

Podle hlavního producenta VajT media Timura Vajnštejna byla desítka epizod již natočena v Argentině, kde Endemol vybudoval pro show speciální pavilóny. Každý díl stál podle producenta 120 až 160 tisíc eur (přibližně tři až čtyři milióny korun).

Licenci na Wipe Out získala VajT Media na jaře, kdy kontrolní balík ve společnosti získal Endemol. Na ruských obrazovkách se show už objevila pod názvem Kruté hry. Celkem se Wipe Out vysílal či vysílá ve 23 zemích světa.

Vedomosti podotkly, že televizní trhy Česka a Polska jsou srovnatelné, loni tamní televize vydělaly 1,47 miliardy dolarů, resp. 1,65 miliardy dolarů, zatímco slovenské stanice 751 miliónů eur. Ruský trh televizní reklamy loni představoval 3,6 miliardy dolarů.

Češi a Slováci do Argentiny

Na internetu se minulý měsíc objevily informace o chystaném odletu týmu Novy a Markízy na natáčení v Argentině. Mezi 18 členy a dvěma náhradníky se měly objevit i známé tváře jako například Bára Munzarová, Martin Trnavský, Ondřej Brzobohatý nebo David Kraus z Česka, či Maroš Kramár, Fero Mikloško, Romana Škamlová či Jana Mináriková ze Slovenska. Název pořadu zatím oznámen nebyl.

Podobný program už na Slovensku v roce 2007 vysílala televize Joj pod názvem Celebrity Camp. K obrazovkám přitáhla od 100 tisíc do 435 tisíc diváků. Známé tváře musely asi před deseti lety zdolávat různé zkoušky i v Pevnosti Boyard na Markíze. Nova s Markízou od konce srpna společně vysílají show Talentmania. V minulosti spolupracovaly i při soutěži pěveckých talentů Česko Slovenská SuperStar.