Cheikh Lo nehraje jen tradiční africkou hudbu, jde o směs afro-beatu s jazzovými výboji a občasnými výlety do reggae a dubu. Bohaté složení nástrojů sahá od kytary, baskytary a elektrických varhan přes flétny a saxofóny až po množství afrických perkusí.

Cheikh zaujme emočně nabitým, přesto však křehce působícím vokálem a svým kloubením afrických, kubánských a jamajských stylů. Určitě potěší posluchače afrických interpretů, jako jsou Issa Bagayogo a Dobet Gnahoré nebo i Boba Marleyho.

Lo se narodil v roce 1955 senegalským rodičům v Burkina Faso a zhruba od roku 1970 začal hrát profesionálně na bicí pro zpěváka Ouzu. V osmdesátých letech se stal studiovým hráčem v Paříži a sbíral další zkušenosti, až se dostal ke slavnému zpěvákovi Youssou N Dourovi, kterého okouzlil. V roce 1990 pak vydal první sólové album Doxandeme, syrovou výpověď o imigrantech, jehož jedinou slabinou byl nedostatek peněz na produkci.

Jeho dema znovu zaujaly Youssou N Doura a v polovině devadesátých let spolu začali nahrávat v profesionálním studiu v Dakaru, kde vydali už úspěšnější desku Ne La Thiass. Po ní následovalo turné po Evropě, kladné recenze v britském nebo francouzském tisku, hudební cena Kora v JAR i koncertování v Americe společně se Salifem Keitou a Papa Wembou.

V roce 1999 přichází druhé album produkované Youssou N Dourem, obohacené např. kubánskými muzikanty a dokonce slavným Pee Wee Elisem z kapely Jamese Browna, a následují další turné a nahrávání desek Lamp Fall a Bambay Gueej.

Audio