Tiger Lillies vedení zpěvákem a harmonikářem Martynem Jacquesem se z původně hospodské skupiny hrající s punkovým nasazením odrhovačky okořeněné keltskou melodikou v jeden z nejoriginálnějších souborů městského folklóru, který podobně jako vynikající cirkusáci umějí nízké pozvednout na skutečné umění. The Tiger Lillies, kteří vznikli v roce 1989 v Londýně, neustrnuli a nezůstali věrni říznému šramlu.

Na dva roky starém, albu Circus Songs šli dále, písně jsou mnohem propracovanější a pestřejší. Trio nestaví jen na občas těžko uvěřitelném nasazení, ale pracuje hodně s atmosférou. Martyn Jacques se místy blíží nejen k francouzskému šansonu, ale až k piazzollovskému tangu nuevu. Klíčovou roli však má nezaměnitelný zpěv hlavního protagonisty, čerpající z afektovaného divadelního projevu okořeněného operní manýrou a šansonem. Právě on dokáže dát patřičnou naléhavost smutným písním, ukazujícím odvrácenou stránku světa.

Možná je občas Martynův zpěv překypující vibrátem až příliš afektovaný, ale dokáže se zarýt pod kůži stejně silně jako drsně podané písně Toma Waitse s propracovanými aranžmá ovlivněnými jazzem. Na novince Sea skupina zpívá o pirátech, ztroskotáních, prostitutkách i pašerácích. Čerpá přitom z opileckých songů.

Skupina se kromě koncertů věnuje i divadelním projektům - jedním z nich je i společné představení Circa s kanadským tanečním souborem Holy Body Tattoo, které mělo Divadlo Archa uvést v rámci Kanadské sezóny ve dnech 4. - 6. prosince, a které muselo být z důvodu zranění tanečníka zrušeno.