John Legend se podílel na předvolební kampani Baracka Obamy a uprostřed vzrušených politických debat pojal myšlenku natočit album plné sociálně angažovaných songů. Narazil přitom na špičkovou skupinu The Roots, která proslula v hip-hopu mimo jiné tím, že nesampluje, ale vše hraje naživo. Narozdíl od většiny raperů se totiž jedná o nadané instrumentalisty, ovládající bravurně spoustu nástrojů.

Samotná myšlenka předělat několik songů z bouřlivé doby 60. a 70. let se zdá být až otravná, protože to dnes dělá každý, jenže John Legend a The Roots naštěstí nejsou každý. Tvorbu coververzí povýšili na umění.

Neprovařený materiál

Na desce narazíte především na neprovařený materiál, pro české posluchače možná zcela neznámý, jako je třeba píseň Little Ghetto Boy od nedoceněného skladatele a zpěváka Donnyho Hathawaye, Hard Times od Baby Huey & the Babysitters nebo Wholly Holy od Marvina Gaye. Pojali je natolik tvořivě, že odhalení jejich původu chvíli trvá. The Roots kašlou na pravidla krátké stopáže předepisované komerčními rádii, písničky jsou uvolněné, plné jamování - od neklidných sólujících bicích přes dechovou sekci až po neobvykle tvrdší kytarové pasáže (hlavně ke konci). Pohybují se jak v klasickém soulu, tak i funku, reggae a hip-hopu a album tak působí mimořádně pestře.

Legend jako zpěvák dobře cítí všechny jmenované styly a dodává dokonale sehrané kapele další emoce. Opět předvádí "kouzla" se svým lehce zastřeným, vláčným a konejšivě působícím hlasem, ale tentokrát si zkusil místy zazpívat i v ostřejším tónu.

Celkové hodnocení: 90 % 

Audio