Inscenace zahájí novou sezónu nejmenšího profesionálního divadla v Ostravě, která dostala název Rok naděje bez naděje. „Jde o brutální grotesku, ve které mrtví vylézají z hrobů,“ uvedl umělecký šéf divadla Ivan Krejčí.

Hru odehrávající se na židovském hřbitově nastudoval v Ostravě polský režisér André Hübner Ochodlo. „Poté, co novodobý fašista poničí náhrobky, začnou se mrtví probouzet a postupně odehrávají to, co kdysi prožili,“ řekl k chystané inscenaci režisér, který má židovské kořeny a celou svou tvorbou se na ně snaží upozornit. Kromě režírování je znám také jako svérázný interpret jidiš písní.

Podle dramaturga představení Tomáše Vůjtka mají hry George Taboriho, které často reflektují téma válečného holocaustu, hodně co říct i k dnešku. „Když jsme inscenaci zkoušeli, ve vedlejší budově probíhal proces se žháři z Vítkova. Takže to téma je bohužel stále aktuální, ale to není hlavní důvod, proč hru uvádíme. V první řadě je Tabori geniální autor a hra nabízí velmi krásné herecké příležitosti,“ řekl Vůjtek.

Název letošní sezóny v Komorní scéně Aréna - Rok naděje bez naděje - je podle uměleckého šéfa Krejčího inspirován všudypřítomnou krizí. „Zdaleka nejde jen o krizi finanční. My jsme se pro letošní sezónu snažili najít texty, které by o té krizi něco řeky a které nabízejí i naději,“ řekl Krejčí.

V listopadu Aréna uvede hru polského dramatika Tadeusze Róžewicze Bílé manželství, na začátku příštího roku se do divadla vrátí režisér Michal Lang, který nastuduje svůj vlastní text nazvaný Dávníkové. Režisér Ivan Krejčí pak na jaro připravuje hru Alexandra Suchovo-Kobylina Tarelkinova smrt a další premiérou sezóny pak bude dramatizace slavného Kafkova Procesu v dosud neuvedené úpravě Evalda Schorma v režii Ivana Rajmonta.