Hlavní obsah

Filmový festival v Torontu: novinky od Boyla, Eastwooda i Spaceyho

– Toronto
Novinky, Michal Procházka

S nervozitou byl očekáván 35. ročník torontského festivalu, který během posledních let dorostl do jednoho z nejdůležitějších podniků festivalového světa. Letošní sezóna je zatím považována za slabší, takže všichni jsou zvědaví, jaké novinky či první oscarové favority odhalí do 18. září kanadská přehlídka.

Foto: Lucy Nicholson , Reuters

Režisér Danny Boyle (vlevo) se proslavil Milionářem z chatrče, v Torontu představil příběh o sportovci několik dní uvězněném v Grand Canyonu.

Článek

Zatím však torontské čekání nenasvědčuje, že by se objevilo něco převratného. Přehlídku zahájil hokejový muzikál Michaela McGowana, jenž přibližuje trnitou cestu sedmnáctiletého mladíka za snem o sportovní slávě. Pozitivních reakcí se dočkala Králova řeč (The King's Speech), v níž se sešli Geoffrey Rush s Colinem Firthem.

Spolu rozehrávají setkání nově nastupujícího krále na anglický trůn v roce 1936 Edvarda s australským logopedem Lionelem Loguem, které je záminkou k jiskřivému humoru i glosování společenské hierarchie britské společnosti.

Téma sexuálních útoků na děti přes internet

Naopak herecká celebrita Clive Owen se pustil nezávislým filmem Důvěra (Trust) do tématu sexuálních útoků, kterým jsou vystaveny děti na internetu. Ve filmu Začátečníci (Beginners) Mika Millse zase překvapil kanadský představitel politických ranařů a mafiánů Christopher Plummer rolí stárnoucího zženštilého muže, který prochází nesnadným účtováním s vlastním synem (Ewan McGregor). Musí se mu svěřit s tím, že umírá na rakovinu a přitom odhaluje svou homosexuální orientaci.

Na nejlepší film letošního roku se však stále teprve čeká. Nebyla jím ani novinka oscarového filmaře Dannyho Boyla, který po Milionáři z chatrče představil o něco menší snímek 127 hodin. V něm inscenuje skutečný příběh z Grand kaňonu - osud mladého sportovce Arona (James Franco), který zůstal bez pomoci uvězněn několik dnů v propasti. Divotvorná kamera, připomínající někdy sportovní videa, a rychlá hudba evokují nepříliš úspěšný boj člověka, který vzdoruje malomyslnosti i smrti.

Hitem není nakonec ani nový film Clinta Eastwooda, který si v titulu Hereafter (Po smrti) zvolil velmi těžké téma - přechod člověka na onen svět. Inscenuje osudy tří lidí, kteří nějak zahlédli „život po životě“ - a nedovedou se s tím v realitě vyrovnat. Vznikl z toho jakýsi melodramatický film, který zavání duchařským thrillerem i trochu rozumováním o smrti, ačkoliv z ní dělá nakonec spíše banální noční můru.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám