Hlavní obsah

Ženské hvězdy na festivale Dvořákova Praha oslnily nejen krásou

Právo, Vladimír Říha

Dva další trumfy vytáhl festival Dvořákova Praha v podobě dvou ženských hvězd patřících k nastupující generaci. Skotská houslistka Nicola Benedettiová a argentinská cellistka Sol Gabettová oslňují především pánskou část publika svou krásou, ale jsou na výši i interpretačním umění. A zřejmě i náhodou zvolily obě téměř stejný kostým, červené šaty bez ramínek.

Článek

Benedettiová je u nás známější, v minulé sezóně hrála dvakrát s Českou filharmonií a i v Anglii často spolupracuje s šéfdirigentem Pražské komorní filharmonie Jakubem Hrůšou. Na nedělním koncertu Pražské komorní filharmonie v zaplněném Rudolfinu spolu přednesli Bruchův elegický Koncert pro housle č. 1 g moll a sólistka v něm osvědčila nástrojovou bravuru a typickou energii, projevující se ve hře celým tělem s velkým niterným prožitkem.

PKF ještě s Hrůšou přednesli Beethovena, Honeggera a Stravinského a zejména jeho Pulcinella oslnila širokou stylovou krásou s prvky humoru typickými pro neoklasicismus.

Úterní hostování Královského vlámského orchestru z Antverp bylo jejich debutem v České republice. Zcela zaplněný sál s mnoha osobnostmi politiky (ministr Jiří Besser i místopředsedkyně sněmovny Vlasta Parkánová) nadchla mladá Argentinka podáním Elgarova Violoncellového koncertu e moll zdůrazňujícím nostalgičnost skladby s krásnou kantilénou.

Obrovský ohlas vyvolal i přídavek, část Knihy lotyšského skladatele Petera Vaskse, kde se Gabettová projevila i jako zkušená vokalistka. Vlámský orchestr řídil belgický dirigent Martyn Brabbins a obě Dvořákovy skladby Polednici a Symfonii č.6 D dur podali úctyhodně, jen symfonii chybělo trochu větší dynamické rozlišení vět. Publiku po opětných ovacích vestoje se dostalo ještě opakovaného Scherza.

Celkové hodnocení

PKF: 90%

Královský vlámský orchestr: 80%

Reklama

Výběr článků

Načítám