Hlavní obsah

Mistrovská fúze alternativního rocku a křehkého blues

Novinky, Stanislav Dvořák

Kritikou uznávaní The Black Keys se s novinkou Brothers opět vyšvihli. Předvádějí mistrnou fúzi alternativního rocku s křehčími bluesovými náladami, jakoby chtěli ukázat, jak by zněla kapela Amy Winehousové, kdyby tam hrál první kytaru Jack White.

Článek

Zpěvák a kytarista Dan Auerbach přechází od ponurého caveovského přednášení až k falzetu a sype ze své kytary se syrově rozostřeným zvukem nadprůměrné riffy.

Velmi schopný bubeník Patrick Carney se nespokojí s pouhým držením rytmu a vymýšlí stále nové, ze začátku prapodivně znějící, ale už po chvíli ďábelsky chytlavé struktury.

Třeba v Tighten Up neotřele kombinuje motownský taneční styl s hip-hopovými prvky, ale přesto je to ve výsledku pořád rock. Instrumentálka Black Mud zaujme retro varhanami, v Too Afraid To Love You popová baladičnost nasákla ponurostí Black Sabbath a v She's Long Gone máte pocit, že se vrátili Cream.

Menší chybička se vloudila v jediné písni. Pozorný posluchač si asi všimne, že basová linka Ten Cent Pistol je nebezpečně podobná hitu You Know I'm No Good od výše zmíněné Amy. Stejně ale jde o jednu z nejlepších desek roku 2010. Je zemitá, naditá nápady k prasknutí a inspirovaná tím nejlepším od Black Sabbath a Cream až po White Stripes.

 Celkové hodnocení: 90 %

Reklama

Výběr článků

Načítám