Hlavní obsah

ČT by měla dávat 80 procent příjmů z reklamy na kulturu

Česká televize by měla až 80 procenty svých příjmů z reklamy dotovat českou kulturu a především kinematografii. Počítá s tím zákon, který do sněmovny odeslal Senát. Cílem je zajistit stálé financování Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a Státního fondu kultury.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Senátoři očekávají, že reklama vynese 600 miliónů ročně.

Článek

S koncem letošního roku totiž vyprší povinnost pro ČT dotovat měsíčně 12,5 miliónu korun kinematografický fond. "Navrhovaná úprava vychází z potřeby naplnit jak státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, tak Státní fond kultury trvalým příjmem z reklamy v České televizi, která by měla být zachována v současném rozsahu," odůvodňují návrh jeho autoři v důvodové zprávě zákona. V té také uvádějí, že očekávaný příjem z reklamy bude 600 miliónů korun ročně.

S koncem letošního roku totiž vyprší povinnost pro ČT dotovat měsíčně 12,5 miliónu korun kinematografický fond. "Navrhovaná úprava vychází z potřeby naplnit jak státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, tak Státní fond kultury trvalým příjmem z reklamy v České televizi, která by měla být zachována v současném rozsahu," odůvodňují návrh jeho autoři v důvodové zprávě zákona. V té také uvádějí, že očekávaný příjem z reklamy bude 600 miliónů korun ročně.

S koncem letošního roku totiž vyprší povinnost pro ČT dotovat měsíčně 12,5 miliónu korun kinematografický fond. "Navrhovaná úprava vychází z potřeby naplnit jak státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, tak Státní fond kultury trvalým příjmem z reklamy v České televizi, která by měla být zachována v současném rozsahu," odůvodňují návrh jeho autoři v důvodové zprávě zákona. V té také uvádějí, že očekávaný příjem z reklamy bude 600 miliónů korun ročně. Podle návrhu by tak přibližně po 240 miliónech získaly oba fondy, zhruba 120 miliónů by pak šlo na zvláštní účet, ze kterého by byly hrazeny výdaje související z digitalizací Archivu ČT.

S koncem letošního roku totiž vyprší povinnost pro ČT dotovat měsíčně 12,5 miliónu korun kinematografický fond. "Navrhovaná úprava vychází z potřeby naplnit jak státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, tak Státní fond kultury trvalým příjmem z reklamy v České televizi, která by měla být zachována v současném rozsahu," odůvodňují návrh jeho autoři v důvodové zprávě zákona. V té také uvádějí, že očekávaný příjem z reklamy bude 600 miliónů korun ročně. Podle návrhu by tak přibližně po 240 miliónech získaly oba fondy, zhruba 120 miliónů by pak šlo na zvláštní účet, ze kterého by byly hrazeny výdaje související z digitalizací Archivu ČT.

S koncem letošního roku totiž vyprší povinnost pro ČT dotovat měsíčně 12,5 miliónu korun kinematografický fond. "Navrhovaná úprava vychází z potřeby naplnit jak státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, tak Státní fond kultury trvalým příjmem z reklamy v České televizi, která by měla být zachována v současném rozsahu," odůvodňují návrh jeho autoři v důvodové zprávě zákona. V té také uvádějí, že očekávaný příjem z reklamy bude 600 miliónů korun ročně. Podle návrhu by tak přibližně po 240 miliónech získaly oba fondy, zhruba 120 miliónů by pak šlo na zvláštní účet, ze kterého by byly hrazeny výdaje související z digitalizací Archivu ČT. Veřejnoprávní televize by podle předlohy směla reklamu dál vysílat i po přechodu na zemské digitální vysílání, a to v současném rozsahu. Původně se počítalo, že reklama z ČT postupně zmizí. Čas vyhrazený reklamě na prvním programu by nesměl přesáhnout 0,75 procenta denního vysílacího času, na ostatních programech nesmí přesáhnout 0,5 procenta vysílacího času. Večer by vysílání reklamy nesmělo přesáhnout šest minut během jedné hodiny.

S koncem letošního roku totiž vyprší povinnost pro ČT dotovat měsíčně 12,5 miliónu korun kinematografický fond. "Navrhovaná úprava vychází z potřeby naplnit jak státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, tak Státní fond kultury trvalým příjmem z reklamy v České televizi, která by měla být zachována v současném rozsahu," odůvodňují návrh jeho autoři v důvodové zprávě zákona. V té také uvádějí, že očekávaný příjem z reklamy bude 600 miliónů korun ročně. Podle návrhu by tak přibližně po 240 miliónech získaly oba fondy, zhruba 120 miliónů by pak šlo na zvláštní účet, ze kterého by byly hrazeny výdaje související z digitalizací Archivu ČT. Veřejnoprávní televize by podle předlohy směla reklamu dál vysílat i po přechodu na zemské digitální vysílání, a to v současném rozsahu. Původně se počítalo, že reklama z ČT postupně zmizí. Čas vyhrazený reklamě na prvním programu by nesměl přesáhnout 0,75 procenta denního vysílacího času, na ostatních programech nesmí přesáhnout 0,5 procenta vysílacího času. Večer by vysílání reklamy nesmělo přesáhnout šest minut během jedné hodiny.

Díky novele by mohly být z povinnosti platit koncesionářské poplatky definitivně vyloučeny například mobilní telefony či počítače. Text novely konkrétně hovoří o "přístrojích, které jsou užívány výlučně pro jiné účely, než pro individuálně volitelnou reprodukci rozhlasového nebo televizního vysílání".

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám