Hlavní obsah

Sting předělal sám sebe

Novinky, Staninslav Dvořák

Symfonická alba popových a rockových hvězd jsou sice záležitostí tisíckrát omletou, ale když to dělá Sting, přece jen je tu naděje na kvalitu. Jeho Symphonicities stojí za zkoušku.

Článek

Sting přepracoval své slavné hity jako Roxanne, Every Little Thing She Does Is Magic, Englishman in New York nebo I Burn For You za doprovodu Royal Philharmonic Concert Orchestra, který dirigoval Steven Mercurio.

Rozhodně nejde o klasický případ smyčcového kýče z nouze, který natáčejí rockové skupiny obvykle tak po 20 letech existence, když už nevědí kudy kam. Pouze přidat k desce balad smyčce je něco, k čemu by se chytrý muzikant typu Stinga asi nikdy nesnížil.

Zapracoval na promyšlenějších aranžích, v těch nejzajímavějších případech písně "překopal" úplně od základu, ale měl i slabší chvilky. Dost zbytečná je nová verze Englishman in New York, v podstatě stejná jako stará, jen je přidáno příliš smyčců navíc a výsledkem je jazzově-symfonický hybrid, kde se jedno tluče s druhým. Originální nahrávka přitom byla naprosto dokonalá. Proč ji Sting musel předělávat, ví snad jen on sám. Patrně v tom hraje roli i to, že tak velké hvězdě se ve studiu nikdo neodváží říct "Hele Stingu, tohle je úplná blbost" a zastavit to v zárodku.

Naopak u Roxanne, která je už v originále těžká a melancholická, se symfoňák přesně trefil do potřebné nálady. Mile optimisticky zní Every Little Thing She Does Is Magic, u které zůstal zachován původní rytmus a smyčce s dechy nic nevylepšily, ani nezkazily. Uklidňující a tajemnou náladu přináší mlžná When We Dance nebo The Pirate's Bride.

Celkové hodnocení: 75 % 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám