Hlavní obsah

Macy Gray se odvázala na šedesát procent

Novinky, Stanislav Dvořák

Když v roce 1999 vyšel její slavný debut On How Life Is, způsobila Macy Gray slušný poprask. Bizarně skřípající hlas nenacházel srovnání a navíc tepal divokou funkovou energií. Grammy jí neminula. Po jedenácti letech a spolupráci s hvězdami jako Santana, Fatboy Slim a Black Eyed Peas patří k zavedeným světovým hvězdám. Na albu The Sellout se ukazuje jako zkušená a kouzelným hlasem vybavená, nicméně málo motivovaná zpěvačka.

Článek

Zpočátku hodně spoléhá na programming a aktuální syntezátorový zvuk a tím deska spíše ztrácí osobitost. Zařazuje se do proudu dnes všudypřítomného konzumního R & B. Místy se ale zpěvačka opět rozvzpomene, že její síla vždy byla v potrhle živelném funkovém křepčení s živými nástroji a připomene tak své nejlepší věci z přelomu století.

Svou často zmiňovanou lásku k rocku vyjádřila spoluprací s Velvet Revolver v písni Kissed It, jenže výsledek se blíží velkému zklamání. Z kombinace Macy-Slash přece bylo možné vykutat mnohem víc. Jakoby se oba spokojili s tím, že si spolu zahráli a napsali na desku „featuring“ a slavné jméno. Píseň zní jak monotónní Kissáci.

Celkem zábavná Help Me si nepokrytě vypůjčuje zvuk Gnarls Barkley, který je kombinací retra a computerů, v That Man se zase vrací k šedesátým letům a Beauty in the World je prostě jednoduchá chytlavá písnička, jejíž refrén svádí ke společnému skandování. Bez programování, jen s akustickou kytarou a koňskou dávkou nakažlivého optimismu.

Desce The Sellout celkově chybí divokost, nadšení a bláznivé jamovací nápady (kam se poděl Macyin "freak" z doby před deseti lety?) Je sice pestrá, ale přece jen uhlazená. Macy se tentokrát odvázala jen na půl plynu.

Celkové hodnocení: 65 %   

Reklama

Výběr článků

Načítám