Ningyo v japonštině znamená rybu i člověka, takže tematicky se kreace pohybuje v těchto mezích. Na scéně se pracuje i s vodou, s mělkým bazénem, na který se částečně i promítá. Tanečnice Young Soon Cho Jaquet v několika rovinách ztvárňuje dané téma. Nejdříve zosobňuje potápěče či možná jakýsi mořský živel, poté obnažena a v dlouhé paruce snad mořskou pannu naplno využívající vodu. Nikoli však plaváním, ale spíše se ve vodě bahní. Obrazový i zvukový doprovod je instruován přímo ze scény.

Na začátku týdne se představili Slováci v temně obskurní pohybové hříčce nazvané Hexen s hudbou Jozefa Vlka a v choreografii Stanislavy Vlčekové a Daniela Račeka.

Musíme si domýšlet svět tajuplností, zvratů nálad i chování

Dvě tanečnice personifikují ženský princip čarodějnic a dva muži vedle nich sekundují jejich mámení. Nic není jasně vyloženo. V jednotlivých obrazech je téma vždy načato, ale nakonec nedořečeno. Musíme si domýšlet svět tajuplností, zvratů nálad i chování. A po taneční stránce mají obě slovenské interpretky suverénně navrch tanečníkům.

Vrcholem tohoto večera bylo ve vtipném duchu a v choreografii Josého Besprosvanyho vystoupení nazvané Récitationsbelgická dvojice Véronique Liévinová a Bénedicte Davinová.

Byl to zajímavý dialog recitativu, kde si zpěvačka a herečka hraje s libozvučností, melodikou slov a slovních jazykolamů francouzského jazyka. Podobně jako kdysi Američanka Meredith Monková rozvíjí rytmy do pohybu. Partitura rytmizujícího výzkumu je pak impulzem pro tanečnici, která dynamicky naplňuje zmiňované zvukomalebnosti.