Festival bavorské „rozhlasáky“ uvítal po pěti letech a ve Smetanově síni je v neděli řídil švédský dirigent Herbert Blomstedt. Ani konkurence hokejového finále nezabránila posluchačům užít si velký výkon pěvce Goerneho. Jeho podání Mahlerových Písní o mrtvých dětech vystihlo dokonale jejich tragiku. Orchestr se také předvedl ve skvělé formě v Schubertově „Velké“ symfonii C dur.

Klarinetista Feidman neuznává hranice mezi žánry

Úterní večer v Rudolfinu patřil jiné osobnosti, která přes svých 74 let u nás debutovala. Klarinetista Giora Feidman neuznává hranice mezi žánry a vedle klasiky je znám jako elitní interpret židovského klezmeru, lidové hudby původem z východní Evropy.

Slovenský skladatel žijící v New Yorku Peter Breiner napsal pro Gioru Concerto sinfonico a po světové premiéře před třemi lety v Košicích ho nyní uvedl i v Praze se stejnými interprety.

Dílo plné klezmerských i argentinských motivů svou melodičností, tanečností, a hlavně výkonem sólisty oslnilo. Již s jiným klarinetem pak zahrál velice problematicky i slavný Mozartův Koncert A dur, což ale nezkazilo dojem z nezvyklého večera.