Článek
Obě kapely ze Severní Ameriky v osmdesátých letech posouvaly pojetí punku. Akcentovaly rytmiku a zdůrazňovaly baskytaru, která už nehrála jen doprovod, ale stala se strukturotvorným nástrojem. Právě toto pojetí později rozvinuli Sabot, které tvoří jen baskytarista Chris Rankin a bubenice Hilary Bidner.
Obě kapely jsou také spojeny s Biafrovým vydavatelstvím Alternative Tentacles, které se snažilo vyvést punk z klišé. Ortodoxní punkeři nové náročnější pojetí ovlivněné jazzem odsuzovali a i vlivný časopis Maximum Rock´n´roll ve své době psal, že už to není punk.
Jádro NoMeansNo, kteří se dali dohromady ve Vancouveru v polovině osmdesátých let, tvoří bratři Rob a John Wrightové. Přestože sami rádi hrávali přímočarý punk a la Ramones, což ukázal jejich pobočný projekt Hanson Brothers, NoMeansNo nabízeli mnohem komplikovanější materiál plný změn, protuberací baskytary i explozí bicích. Ani komplikované skladby nepostrádaly tah.
Zatímco NoMeansNo nikdy nepřerušili činnost, kalifornští Victims Family, jejichž jádro tvořil baskytarista Larry Boothroyd a kytarista Ralph Spight se po deseti letech rozešli. Důrazná rytmika s výbušnými bicími a divokou basou hnala vpřed hudbu, kterou dotvářela noiseově pojatá kytara.
V novém tisíciletí Boothroyd a Spight kapelu obnovili, natočili album Apocalicious. Od té doby a začali s přestávkami vystupovat.Trio Le Silo je jednou z mála japonských kapel, která je ovlivněna evropskými představiteli alternativního rocku z hnití Rock In Opposition, jako byli Henry Cow nebo Univers Zero, který spojovali s punkem. Skupina, kterou tvoří bubeník, kytarista a pianista vydala debutové album v roce 2004.