Nahrávací společnosti tají smlouvy se servery a nikdo tak nemůže zjistit, kde končí peníze z reklam či předplatného (v době, kdy prodej hudby klesá, se utajování v hudební branži stalo standardem a je běžné i v ČR, kde se stále vydávají úsměvné žebříčky CD, z nichž není jasné, zda vítěz prodal tři sta nebo tři tisíce kusů).

Server Spotify, který podobně jako Myspace přehrává milióny písní a do některých vkládá reklamy (pokud neplatíte paušál deset liber), chodí kolem horké kaše a BBC sdělil pouze tajemně znějící "zisk roste, stejně jako počet předplatitelů a reklam."

Také kapitáni hudebního průmyslu uvedli, že na internetu zisky rostou. Faktem je, že např. na známém Myspace se za poslední rok objevilo mnoho audio reklamy, což dříve nefungovalo, přesto v oboru panuje nejistota, zda je tento model udržitelný. Z pár předplatitelů a reklam musí vyžít armáda autorů, interpretů, techniků a manažerů.

Předseda britského sdružení autorů Patrick Rackow říká, že by servery podporovali, ale potřebují otevřené jednání. "V této chvíli jsou částky, které dostáváme, velmi malé. Může to být tím, že tam peníze prostě nejsou, ale není tu žádná stopa, podle které by mohl autor zpětně zjistit, kolik měl dostat."

"Pro průměrně úspěšného autora hudby je skutečně těžké uživit se. Je to mnohem těžší, než to bývalo," dodává rozzlobený Rackow.