"Název S pravdou ven jsme s Petrem Jarchovským změnili na Nevinnost. Součástí původního scénáře byl totiž televizní pořad, který se tak jmenoval. Protože se však trošku proměnil, dali jsme filmu nový název," vysvětlil Hřebejk. Projekt příběhu o nespravedlivě obviněném člověku je podle něj ve fázi, kdy se obsazují herci.

"Velké role ztvární děvčata mezi třinácti až šestnácti lety, která hledáme prostřednictvím konkurzů," uvedl režisér. Současně se podle něj hledají lokace. Jednu z rolí chce Hřebejk nabídnout Luďku Munzarovi. Ten dostal poslední velkou příležitost na filmovém plátně v polovině 80. let ve filmu Jaromila Jireše Lev s bílou hřívou, ve kterém ztvárnil Leoše Janáčka. Od té doby se objevoval prakticky jen na televizní obrazovce - ve filmech, inscenacích i seriálech. Naposledy v pokračování projektu Místo v životě z roku 2007.

Hřebejk uvažoval i o tom, že by s natáčením Nevinnosti začal už v květnu, ovšem to se nepodařilo vzhledem k tomu, že se někteří lidé ze štábu podílejí na připravovaném režijním filmovém debutu Václava Havla Odcházení. Ten má začít filmovat v červnu. Filmová verze jeho hry, do které hodlá obsadit například Josefa Abrháma, svou ženu Dagmar Havlovou, Evu Holubovou a Jaroslava Duška, by se měla v kinech objevit na jaře.

O vině a médiích

Hřebejkův snímek Nevinnost získal například grant fondu kinematografie a podporu evropského fondu Media. Jeho koproducentem bude televize Nova, která se tak letos bude podílet na vzniku tří českých filmů. Patří mezi ně i válečné drama Juraje Herze Habermannův mlýn a adaptace románu Michala Viewegha Román pro muže.

Hřebejk už dříve uvedl, že snímek Nevinnost se svým žánrem nebude příliš odchylovat od předchozího projektu Kawasakiho růže. Opět půjde o psychologický příběh, na jehož začátku stojí obvinění člověka ze závažného trestného činu, konkrétně zneužívání mladistvých. Hodně se v něm má pracovat s tajemstvím, nastane několik zvratů.

"Je to vypjaté sociální drama se zajímavými herci," řekl Českému rozhlasu Jarchovský, který právě obsazení teenagerů do velkých rolí označil za velké dobrodružství. "Je to drama člověka, který je nespravedlivě nařčen ze zločinu," uvedl.

Scénář, který má podle něj víc vrstev, přirovnal k "loupání cibule". "Zároveň je i tak trochu o našem mediálním světě. O tom, jak se tu pracuje s informacemi, přičemž ve středu příběhu stojí konkrétní lidé v konkrétních situacích," dodal scenárista.