Článek
Plastiku tvoří nápis Revoluce, písmena stojí nad sebou, největší "R" postupně drtí všechna, která jsou pod ním. Podle Davida dílo symbolizuje revoluci, jež požírá sama sebe.
Socha je sestavena z různých fontů, například "R" připomíná písmenko uvozující název novin Rudé právo, někdejšího listu komunistické strany. Písmeno "E" je použito z nápisu na toaletním papíru prodávaném za socialismu, "V" má symbolizovat vatu a poslední spodní "E" má připomínat rozdrcenou komunistickou legitimaci. Celý nápis má pak podle výtvarníka také vyjadřovat, že ne vše je dané a že ani současná politika není definitivní.
Agentura Dobrý den, která eviduje tuzemské rekordy ve všem možném, hned v pondělí sochu zapsala do české knihy rekordů. Je sestavena z 85 000 klíčů a pracovalo se na ní 2 700 hodin. Klíče sesbírali lidé z celého Česka, kteří přes internet hlasovali o návrzích, kam plastiku umístit. Zvítězila Praha, socha z náměstí Franze Kafky poputuje i do dalších českých a moravských měst, poté se bude hledat definitivní místo v Praze.
"Objekt představuje osobní polemiku s vývojem v České republice. Nejde určitě o oslavný pomník nebo naopak pouze o kritické dílo. Plastika vyjadřuje ambivalenci, kterou při pohledu na dnešní společnost a politiku pociťuji," říká o své práci David.
85 741 klíčů z celého Česka
Vznik Klíčové sochy podpořil jeden z mobilních operátorů, který u příležitosti dvacátého výročí 17. listopadu 1989 uspořádal veřejnou sbírku klíčů. Lidé do jeho prodejen přinesli celkem 85 741 klíčů. Veškeré informace je možné najít na adrese www.klicovasocha.cz.
Třiapadesátiletý David patří k významným současným umělcům v Česku. Zabývá se různými žánry a médii. V 80. letech byl jedním ze zakladatelů skupiny Tvrdohlaví. Kromě instalací ve veřejném prostoru vzbudily velký ohlas i mimo Českou republiku například fotografické výstavy Skryté podoby či Bez soucitu.
David působí také jako pedagog, publicista a kritik. Je glosátorem uměleckého dění, galerijního provozu i kulturní politiky. Loni mu Galerie hlavního města Prahy uspořádala retrospektivu, později ji viděli také návštěvníci Moravské galerie v Brně.