Úvod nového baletního večera ve Stavovském divadle, který měl premiéru v říjnu, patří kovbojské grotesce Šťastná sedma. Choreografové David Stránský a Tomáš Rychetský se zhostili se ctí nesnadného úkolu vystavět ryze pohybovými prostředky groteskní příběh z pistolnického saloonu. Největší pozornost coby Hvízdavý Jack budí talentovaný Viktor Konvalinka.

Prostřední část - jakousi ryze profesionální vsuvku - tvoří adagio z koncertu a moll Edvarda Griega v choreografii Libora Vaculíka a v interpretaci členů baletu ND Pavly Hrubešové a Romana Šolce. Neoklasický duet vznikl pro brněnskou soutěžní přehlídku v roce 1997, jeho uvedení na scéně Stavovského divadla je však zcela oprávněné. Jedná se o vycizelovaný klenot s řadou originálních prvků, kde větší prostor dostává vyzrálý partner s plastickým projevem.

Závěr představení patří opět studentům. Choreografii na hudbu populárního Ravelova Bolera pro ně vytvořil šéf baletu ND Petr Zuska. Hybatelem děje je tanečník v extravagantním bílém kostýmu pohrávající si s velkou kostkou, jímž je Konvalinka, šesti chlapcům a šesti dívkám přísluší funkce sboru. Navzdory odlišnému tématu střetu dobra a zla zůstává Zuskův choreografický slovník stejný jako u předchozích dvou prací vytvořených v loňské sezóně pro balet ND.

Šťastná sedma / Koncert a - moll / Bolero Účinkují Taneční konzervatoř Praha a balet Národního divadla, uvádí Stavovské divadlo Praha