Hlavní obsah

Tenorista Domingo je přesvědčivý i jako baryton

Právo, Vladimír Říha

Sobotní přenos z newyorské Metropolitní opery ukázal v 19 kinech u nás nepříliš hranou operu Giuseppe Verdiho Simon Boccanegra. Kuriozitou inscenace italského režiséra Giancarla del Monaca bylo obsazení legendárního tenora Plácida Dominga do titulní barytonové role janovského dóžete ze 14. století.

Foto: Profimedia.cz

Tenorista Plácid Domingo

Článek

Domingo kdysi v inscenaci z roku 1995 zpíval tenorovou roli Gabriele Adorna. Ve svých 69 letech usoudil, že se spíše hodí na roli titulní, a tak se vrátil ke svým začátkům představitele barytonových rolí.

Domingo později jako tenorista pak byl spíš dramatickým než lyrickým tenorem a tato poloha mu v roli Boccanegry sedí. Má slušné hloubky, hlas mezi tenorem a barytonem a typově je ideální jako nešťastný dóže podléhající ve střetu mocenských bojů.

Zaujme Verdiho hudba

Spíše než vztahy mezi hlavními hrdiny se zápletkou ztracené a znovunalezené Boccanegrovy dcery zaujme Verdiho hudba. Dílo z roku 1857 rezignuje na velké ariózní plochy a je spíše zpívaným dramatem, jež dává i orchestru velkou šanci, což dirigent James Levine dokonale využil. Režisér spolu se scénografem Michaelem Scottem přenesl na jeviště detailní historickou nápodobu janovského dóžecího paláce – dokonce i s malířskou výzdobou, takže jsme byli diváky velkého historického plátna.

V dalších rolích byli Domingovi vynikajícími partnery sopranistka Adrianne Pieczonka z Kanady (Amelie) a italský tenorista Marcello Giordani (Adorno).

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám