Kniha mladého ekonoma se prodávala dokonce lépe než bestsellery brazilského romanopisce Paula Coelha, amerického spisovatele Dana Browna i oblíbeného českého autora Michala Viewegha. Na konci ledna se Sedláčkově knize podařilo překročit hranici 33 000 prodaných výtisků.

SČKN sleduje prodejnost knih každý týden. Ekonomie dobra a zla dlouhodobě vedla žebříček v kategorii naučné literatury, nyní se ukázalo, že zvítězila v prodejnosti i ve srovnání s romány. Žebříček je orientační, zakládá se na tom, kolik knihkupců dodá svazu informace o prodeji.

Sedláčkova kniha se stala nejprodávanějším titulem loňského roku například v prodejní síti Neoluxor. "Je to určitě mimořádný úspěch. Zatím se nikdy nestalo, že by kniha žánru non-fiction byla nejprodávanějším titulem celého roku," uvedla Zuzana Turňová z Neoluxoru.

Podle informací Nakladatelství 65. pole Sedláčkovo prvenství potvrdily také výsledky prodeje v síti Academia a v e-shopu Kosmas.cz. V prodejnách Kanzelsberger skončil loni Sedláček na čtvrtém místě.

Kniha, která nabízí nezvyklý pohled na dějiny ekonomie a kořeny finanční krize, prý několikanásobně převýšila očekávaní nakladatele. Letos na jaře se proto chystá už pátý dotisk, sdělil Brandejs. Vydavatelství 65. pole se rozhodlo zpřístupnit knihu i v audio formátu pro zrakově postižené a připravuje i vydání v angličtině a polštině. Na jaře se také plánuje dramatizace knihy v rámci divadelního turné Listování.