Jste v Praze poprvé?

Byl jsem v Karlových Varech. Přiletěl jsem do Prahy na letiště, ale teď jsem poprvé ve městě.

Znáte nějaké české filmy?

Ne.

To jsem čekal, v Americe moc ČR nikoho nezajímá. Je to velmi malá země.

V Americe nikdo neví nic o ničem (smích).

Váš film Černej dynamit mi trochu připomíná Starskyho a Hutche s Benem Stillerem.

Já ten film neviděl, ale znám původní televizní seriál.

Nový film je parodie na seriál.

Černej dynamit je také parodie. Na blaxploitation filmy jako třeba Shaft (vlna filmů ze 70. let, které poprvé přinesly neohrožené černošské hrdiny, pozn red.).

Myslíte, že filmu Češi porozumí, když neznají americké filmy ze 70. let?

Předpokládal jsem že ne, ale když jsem byl v Karlových Varech, tak to mělo dobrý ohlas. Je pro mě těžké to pochopit, ale možná lidé reagují na to, co je na povrchu a nepotřebují rozumět narážkám.

Možná je to tím, že mladí lidé znají tyto filmy z internetu...

Ano, zjistil jsem, že v různých zemích obecně na film vždy reagují lépe mladí lidé než starší.

Znáte komedie s Willem Ferrelem?

Ano, třeba Zprávař je legrační. Mám ho rád.

Myslíte, že americké komedie se od sedmdesátých let spíše zhoršují?

Sedmdesátá léta byla mnohem víc svobodná, ale právě teď se zase filmy osvobozují. Zároveň ale existuje hodně amerických filmů, které jsou vyčichlé. 70. léta patřila určitě k velice zvláštnímu filmovému období.

Co říkáte na Borata?

Líbí se mi hodně. Ale Bruno už nebyl tak dobrý.

Jste také DJ. Co hrajete?

Všechno možné, electro, house, deep house a reggae.

Něco ze 70. let?

Ano, je to směs.

Našel jsem na soundtracku Černej dynamit hodně tracků od Alana Tewa. Je to váš oblíbenec?

Je skvělý a hlavně právě tahle hudba funguje ve filmu. Koupili jsme si práva na hodně muziky ze 70. let a Alan Tew má různé verze stejných melodií, může to být smutná a veselá verze, pro film je to skvělé.

Je slavný?

Ne. Ale jedna jeho písnička je slavná díky televiznímu pořadu People‘s Court.

Jakou muziku ještě posloucháte?

Hodně funku ze 70. let a opravdu se mi líbí melodie z hudebních knihoven. Více než polovina hudby použité v Černém dynamitu je z Evropy.

Je to levnější?

Ano, bylo to strašně levné (smích). Mám ve filmu asi sto písniček a bylo to levné, protože v hudební knihovně dostanete paušál. Opravdu se ze mě stal fanoušek hudebních knihoven a jejich hudby ze 70. let, třeba KPM je výborná knihovna. V 70. letech se v Evropě dělala super muzika, hodně funky.

To mě překvapuje, myslel jsem, že v Americe je lepší funk...

Je skvělý, ale těžko se shání. V Americe je to komplikované kvůli odborům, hodně lidí kvůli tomu nahrávalo v Evropě. Třeba Brian Bennett, Alan Tew nejsou typičtí funkoví muzikanti, ale když se funk proslavil, tak napsali úžasné věci. Ale samozřejmě v Americe jsou skvělí funky muzikanti.

Máte rád Isaaca Hayese?

Jistě, je fantastický.

A co Donny Hathaway? V Evropě je hodně nedoceněný.

Samozřejmě, jsem z Washingtonu a Donny Hathaway také. Já jsem se teď ponořil hluboko do hudby 70. let a objevuju i malé lokální skupiny. Když chcete sehnat levnou hudbu, nemůžete vzít Donnyho Hathawaye, to by bylo drahé. Proto jsem hledal lokální kompilace z Houstonu nebo Seattlu, je tam skvělá hudba.

Legrační na tomhle filmu bylo, že mi poskytl výmluvu, abych mohl poslouchat spoustu skvělé muziky.

Myslíte, že film uspěje i komerčně?

Ze začátku neměl úspěch, ale potom se stal velice populárním půlnočním filmem a najednou bylo vždy vyprodáno. Byl to zvláštní obrat. V únoru vyjde na DVD. Myslím, že bude mít úspěch.