Hlavní obsah

Divadlo pod Palmovkou uvádí grotesku Sugar nastudovanou Stanislavem Mošou

– Praha
Právo, Jiří P. Kříž

Ovace provázejí Sugar (Někdo to rád horké) v Divadle pod Palmovkou. Nastudoval ji Stanislav Moša, jehož Městské divadlo Brno nemá na hudební scéně široko daleko konkurenci. Do Kracikova divadla míří diváci ze širokého okolí Libně.

Článek

Málokterý muzikál je tutovkou jako Sugar. Peter Stone napsal libreto podle Wilderova a Diamondova filmu a ti čerpali z Thoerenovy povídky. Hvězdy svedly Stonea s hudebníkem Julem Stynem a s textařem Bobem Merrillem – no a je z toho muzikál.

Groteska a komiks

Asi bychom nenašli lidi nad padesát, které nevzrušovala sexy Sugar Marilyn Monroeové a největší kreace pánů v ženských šatech, jak je v postavách Josefiny a Dafne stvořili šmíráčtí hudebníci Joe a Jerry – tedy Tony Curtis a Jack Lemmon.

Nápad jednoduchý. Na konci 50. let vzkřísit už dvacet let mrtvou němou grotesku a postavit na ní situační komedii. Wilderova nesmrtelnost byla na světě. Bodejť by se pak neujala Stoneova a Styneova o třináct let mladší muzikálová verze (1972).

Moša s výtvarníky Milfajtem a Hloužkem geniálně vyřešili problém, jak na živé hlavy rozměrný broadwayský muzikál dostat na komorní jeviště pod Palmovkou. Přiblížili Sugar komiksu – domalováním gangsterů, členek orchestru Sladké Sue, lidiček smažících se na pláži. Postaviček přímo na americkou retuší vykouzlené kulisy.

Stejný problém řešil Vladimír Kloubek. Do Libně se nevejde sbor tanečnic a na prstech jedné ruky bychom spočítali herce, kteří mají muzikálové vzdělání. A tak choreograf šil tanečky na tělo netanečníkům. A třeba stepařské číslo gangsterů (Přibil, Havel, Konečný, Kubečka, Hervert) patří k excelentním.

Muzikály z množiny

V monroeovské Sugar se střídají Anna Schmidtmajerová s Michaelou Badinkovou, v roli Joa (Josefiny) křepčí Jan Teplý a Ondřej Kavan, Jerryho (Dafne) jako z partesu hraje Radek Valenta. S filmem identickým milionářem Osgoodem Fieldingem je Miloš Kopečný, Sladkou Sue je Marcela Nohýnková, Bienstockem Rudolf Jelínek.

V čase, kdy Hudební divadlo Karlín kráčí vlastní cestou, je dobré, že se muzikály objevují i mimo jeho zdi. Pominu-li záplavu podřadné a muzikálově podvodné soukromé nadprodukce, potom Balašovi Cikáni v Divadle Bez zábradlí, Adéla v Broadwayi nebo Mošova Sugar pod Palmovkou vystupují z bažiny, pardon, z množiny.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám