Hlavní obsah

S reklamou pro U2 jsme to přehnali, stydí se BBC

Novinky, Stanislav Dvořák

Neobvyklou sebekritiku provedla renomovaná BBC, která provozuje nekomerční rádia, televizi a internetové stránky. Společnost přiznala, že věnovala přehnaný prostor popové skupině U2 a jejich poslední desce. Od BBC se přitom očekává spíše propagace náročného umění.

Článek

Ve Velké Británii se ozývala hlasitá kritika, že BBC poskytla U2 reklamu, která se za peníze ani nedá koupit. Vedení BBC reagovalo způsobem, na který zejména u nás v Česku nejsme zvyklí - přiznali, že udělali chybu.

Prostor, jaký skupina dostala v rádiu, včetně přenosu koncertu, byl neobvyklý a vrcholem všeho je podle kritiků slogan BBC = U2, jímž se veřejnoprávní instituce s popovou skupinou ztotožnila.

Na BBC si stěžovala komerční rádia, protože reklama zadarmo je pro ně zhoubná, a přidal se i poslanec Nigel Evans, který položil otázku, proč mají reklamu skupině U2 platit obyčejní lidé (BBC žije z poplatků).

Další kritika směřovala na internetovou sekci veřejnoprávní BBC, protože ta na svých stránkách umístila přímé odkazy ke konkrétním prodejcům lístků na koncerty. Vedení oddělení marketingu, které je zodpovědné za heslo BBC = U2, upozornilo všechny své zaměstnance, že v budoucnu budou muset potenciálně citlivé projekty včas konzultovat.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám