Hrdlicka je mimo jiné autorem Pomníku proti válce a fašismu na vídeňském náměstí před galerií Albertina. Mezi jeho další díla patří například železná skulptura zhrouceného člověka omotaného ostnatým drátem, umístěná ve Vídni.

Především jeho pozdní dílo odráží jím často opakované motto "veškeré umění pochází z těla". Loni na retrospektivní výstavě ve Vídni vyvolala nebývale prudké reakce převážně mezi katolickými věřícími jeho erotická verze obrazu Poslední večeře Páně. Obraz byl krátce po zahájení přehlídky na žádost rakouského kardinála Schönborna odstraněn.

Živou debatu vyvolal také monumentální pomník 2. světové války v německém Hamburgu.

Před čtyřmi lety své umělecké práce vystavoval společně s předními představiteli rakouského a českého expresionismu a kubismu na výstavě Sto let rakouského a českého umění, která se konala v dolnorakouském Riegersburgu. Hrdlicka v roce 1964 zastupoval Rakousko na prestižním bienále v Benátkách. Účastnil se také politického života, kde zastával krajně levicový postoj.

Rakouská agentura APA uvedla, že s umělcem, který se nazýval "jeskynním mužem", "fosilií" a v podepsaných dopisech také rád "ultrastalinistou", odešel jeden z nejvýznamnějších současných rakouských sochařů.