Hlavní obsah

Slavný choreograf Wim Vandekeybus staví na intenzitě

Novinky, Alex Švamberk

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Pražské divadlo Archa uvede od 19. do 21 listopadu nové představení nieuvZwart významného vlámského tanečního souboru Ultima Vez vedeného Wimem Vandekeybusem. Tvorbu souboru si bude moci možné připomenout už tento víkend na Festivalu tanečních filmů, kde budou v neděli promítnuty snímky Blush a Body, Body on the Wall.

Článek

Ultima Vez se českým divákům představí již posedmé. V Arše soubor uvedl již své předchozí projekty Mountains Made of Barking (1995), What the Body Does Not Remember (1997), In Spite of Wishing and Wanting (2000), Scratching the Inner Fields (2002), Blush (2003) a naposledy retrospektivní Spiegel (2006), které připomenulo, že Wandekeyus nejen rám kombinuje média a mísí tanec s herectvím, hudbou a filmem, ale také se rád pohybuje na hraně. Jeho choreografie kde si tanečníci pohazují cihlami, působí skutečně nebezpečně až násilně.

Ultima Vez se českým divákům představí již posedmé. V Arše soubor uvedl již své předchozí projekty Mountains Made of Barking (1995), What the Body Does Not Remember (1997), In Spite of Wishing and Wanting (2000), Scratching the Inner Fields (2002), Blush (2003) a naposledy retrospektivní Spiegel (2006), které připomenulo, že Wandekeyus nejen rám kombinuje média a mísí tanec s herectvím, hudbou a filmem, ale také se rád pohybuje na hraně. Jeho choreografie kde si tanečníci pohazují cihlami, působí skutečně nebezpečně až násilně.

Tak to ale choreograf nevidí. Novinkám řekl: „Myslím, že bychom měli slovo násilí zaměnit za slovo intenzita. Já se snažím věci dělat s maximální intenzitou. Není to o tom, že by lidě s sebou mlátili o zem nebo krváceli na podlahu. Když mluvíte o nebezpečí, mluvíte o cihlách létajících vzduchem, je to samozřejmě nebezpečné, je to fyzický prvek, ale současně si nemyslím, že by představení byla až tak nebezpečná. To je jako když lidé přijedou z venkova do města. Taky mají pocit, že je to tam velmi nebezpečné, ale jde jen o to dosáhnout, aby váš instinkt byl v pohotovosti, nesmí být zpohodlnělý. Mám rád, když musíte být v pohotovosti, když něco chcete, protože ve chvíli, kdy něco chcete, tak pro to něco děláte. Ale je to taky protest proti nudě moderní společnosti.

FOTO: Festival tanečních filmů

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám